مدیرکل اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام ؛
مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت :در 8ماه گذشته بیش از 20میلیون تن کالا در سطح استان جابجا شده که افزایش 20درصدی را نشان می دهد .
کد خبر: ۵۴۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 19 December 2017

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله دلخواه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد :بیش از2200دستگاه وسیله حمل ونقل  در استان زیر نظر 45 شرکت فعالیت دارند .

وی ادامه داد: بدنبال  ایمن سازی راه های موصلاتی وحذف نقاط حادثه خیر ،در طول هشت ماه گذشته کاهش 11 درصدی تصادفات در سطح استان  را شاهد بوده ایم .

دلخواه با اشاره به افزایش 43درصدی تردد در سطح استان اظهار کرد : بیش از 27میلیون تردد در محورهای موصلاتی استان ثبت شده که در ایام اربعین به تردد 2میلیون نفر رسیده است .

وی یکی از مهمترین محورهای برنامه ریزی این اداره را رفاه مسافران و رانندگان بخش حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت  :در حال حاضر 10مجتمع خدماتی بین راهی در محور های استان ایلام به بهره برداری رسیده و سه پایانه مسافری ،یک پایانه بار و 6پاسگاه پلیس راه نیز  در استان فعال هستند .

وی در ادامه افزود :برگزاری 50هزار نفر ساعت دوره های آموزش برای مدیران ، متصدیان و رانندگان بخش حمل و نقل عمومی ،شناسایی نقاط حادثه خیز در محور های موصلاتی استان ،رسیدگی به بیش از 500مورد تخلف جاده ای ، ایمن سازی ،بهسازی جاده ها و فرهنگ سازی در راستای رعایت قوانین و مقررات رانندگی و رعایت حقوق مسافران بوده است .

دلخواه  با اشاره به  اقدامات فرهنگی این اداره کل  تصریج کرد  :پخش  فیلم های آموزشی ،توزیع برشور های اطلاع رسانی در مدارس ،برقراری ارتباط با صدا وسیما ،احداث پارک های ترافیکی و دریافت نظرهای مردم از طریق فرم های نظر سنجی در خصوص حمل و نقل جاده ای از جمله فعالیت های فرهنگی این اداره کل در طول ماههای اخیر بوده است .

وی به نحوه نظارت بر فعالیت رانندگان و عملکرد شرکت های حمل و نقل مسافر و کالا اشاره کرد و افزود :نظارت بر فعالیت های شرکت های حمل و نقل، توسط نماینده های این اداره کل در دفاتر مدیریت حمل و نقل مسافر و پایانه های بار مستقر انجام می شود .

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  یادآور شد :بازدید از شرکت های مسافری و بار بری با هدف ارائه خدمات  حمل و نقل مطلوب به مشتریان از دیگر اقدامات این اداره کل است .

 

دلخواه به دیگر اقدامات اداره  کل راهداری و حمل نقل استان اشاره کرد که این قدامات به شرح ذیل است :اجرای روشنایی 6کیلومتر از کنار گذر شرقی و 3کیلومتر دیگر در حال اجرا ،تهیه و نصب 18عدد چراغ چشمک زن و بازسازی و تعمییر 64 چراغ چشمک زن موجود ؛سرویس و نگهداری روشنایی تونل های پیامبر اعظم (ص )،تونل کربلا،تونل آزادی ،تهیه و نصب 250متر مربع تابلو و علایم ایمنی ،800چشم گربه ای بازتاب ،500عدد استوانه پلاستیکی و 200عدد تجهیزات دیگر در جهت آشکاری سازی و ایمن بازده در نقاط حادثه خیز ،تهیه و نصب 12 کیلو متر نیوجرسی جدا کننده ،اجرای 1500کیلومتر خط کشی در حوزه استحفاظی ،تعمیرات 7 دستگاه پل بزرگ و تعداد 108دستگاه پل کوچک ،اجرای شانه سازی به طول 120کیلو متر می باشد .

وی توسعه گیت های  ورود و خروج اصلاح سیستم آب رسانی به پایانه مرزی ،استقرار اکیپ های  راهداری ،نصب برج روشنایی در میدان ورودی پایانه مرزی مهران،روان سازی کریدور ورود و خروج زائران به نقطه صفر مرزی  و ساخت درب ورودی پایانه مرزی را بخشی از فعالیت های اداره راهداری استان در ایام اربعین برشمرد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار