مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه از پرداخت بیش از 82 میلیارد ریال خسارت به زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۴۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴ 20 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ، جمال یوسفی  اظهار کرد: از همان روزهای نخست زلزله پرونده افرادی که بیمه نامه زلزله داشتند را احصا کردیم و پرداخت خسارات آغاز شد.

وی میزان خسارتی که تاکنون توسط بیمه ایران پرداخت شده را 82 میلیارد و 700 میلیون ریال در قالب 1610 پرونده اعلام کرد و افزود: 670 پرونده دیگر نیز در دست بررسی است.

مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه پیش بینی کرد، تعداد پرونده‌هایی که قرار است خسارت ناشی از زلزله به آنها پرداخت شود به 2300 مورد با میزان پرداختی 90 میلیارد ریال برسد.

یوسفی با اشاره به اینکه از روزهای ابتدایی زلزله یازده اکیپ دو نفره در مناطق زلزله زده مستقر شد، یادآوری کرد: برآورد و پرداخت خسارت‌ها از 23 آبان شروع شد.

وی خاطرنشان کرد: برای افرادی که شرایط نامناسب داشتند، کسی را از دست دادند و یا عضو معلول داشتند نیز پرداخت خسارت ها را درب منازل انجام دادیم.

در ادامه برومند میرزایی‌پور رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمانشاه نیز از توزیع حدود 58 میلیارد ریال کمک در مناطق زلزله زده با کمک هلال احمر خبر داد که از سازمان اموال تملیکی 12 استان کشور تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همان روزهای اول فقط چهار محموله به ارزش 10 میلیارد ریال از اموال تملیکی کرمانشاه به مناطق زلزله زده ارسال شد که شامل هزار تخته پتو، بیش از 14 هزار ثوب البسه، 957 دستگاه لوازم خانه و ... بود.

میرزایی‌پور خاطرنشان کرد: در شرایطی که باز هم نیاز به ارسال کمک باشد، مایحتاج مورد نیاز آنها را تا حدودی تامین خواهیم کرد.

 هادی ملکشاهی مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه نیز از طرح بخشودگی مالیات برای مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: بر اساس مفاد ماده 165 قانون مالیات‌ها، در مواردی که بر اثر
حوادث طبیعی خسارتی به یک منطقه وارد شود و این خسارت از طریق هیچ نهاد دولتی و غیردولتی جبران نشده باشد، سازمان امور مالیاتی می‌تواند معادل خسارت وارده را از درآمد مشمول مالیات مودی در آن سال و سنوات بعد جبران کند.

وی افزود: برای کسانی که بیش از نیمی از اموال آنها در زلزله از بین رفته  و قادر به پرداخت بدهی مالیاتی خود نباشند، بر اساس مصوبه هیات وزیران دستور بخشودگی مالیات‌های عملکرد سال‌های 95 و 96 برای آنها صادر شده است.

ملکشاهی با اشاره به فرصت شش ماهه ای که برای مودیان برای ارائه درخواست در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: این فرصت حداکثر تا پایان اردیبهشت است و قابل تمدید نیست. 



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار