رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست کرمانشاه گفت: یک قلاده شغال زخمی به علت ضایعه نخاعی تلف شد.
کد خبر: ۵۴۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 23 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از مهر،جعفر حاصلی  اظهار داشت: شب گذشته یک قلاده شغال که بر اثر تصادف و برخورد اتومبیل در محل پارک کوهستان زخمی شده بود توسط یکی از دوستداران محیط زیست تحویل مامورین این اداره کل گردید.

وی افزود: شغال مذکور از ناحیه کمر و لگن دچار آسیب دیدگی شدید شده بود و متاسفانه درآن ساعت از شب به دلیل تعطیلی مراکز مربوطه امکان مداوا و رسیدگی پزشکی وجود نداشت.

حاصلی گفت: شغال مذکور صبح زود به کلنیک دانشکده دامپزشکی انتقال داده شد و پس از معاینه پزشکی، ضایع نخاعی را تشخیص داده‌اند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش افزود: پس از مشورت با کارشناسان حیات وحش و اینکه این ضایعه با عمل جراحی هم بهبود پیدا نمی‌کند، تصمیم به تزریق و مرگ راحت گرفته شد.

 حاصلی گفت: در مواقعی که شدت آسیب دیدگی و ادامه زندگی جانوران مصدوم طوری است که ادامه زندگی خوشایند نیست و زندگی بسیار آزار دهنده می‌باشد به تشخیص پزشکان مرگ آرام و بدون درد برای حیوان توصیه می‌شود.

حاصلی در پایان گفت: اکثر مناطق حاشیه جاده ها و شهرها و مناطق کوهستانی و حفاظت شده زیستگاه حیوانات می باشد و باید رانندگان عبوری از این محور با احتیاط کامل رانندگی کنند تا کمتر شاهد اینچنین مواردی باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار