کد خبر: ۵۴۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹ 25 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ 73 نیکوکار یزدی حمایت پنج یتیم از سلاله سادات که در یک خانواده زندگی می‌کنند را بر عهده‌دارند و ماهیانه حدود سه میلیون تومان به آنان کمک می‌کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد در نشست شورای مدیران این نهاد گزارشی از عملکرد 9 ماهه حوزه مشارکت‌های مردمی ارائه کرد.
حمایت 73 نیکوکار یزدی از یک خانواده نیازمند 

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، غلامرضا مشعل چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه 217 هزار و 70 نیکوکار یزدی به‌طور مستمر با این نهاد همکاری دارند، گفت: مردم نوع‌دوست استان یزد در 9 ماهه نخست سال جاری با مشارکت در طرح‌های مختلف این نهاد ازجمله صدقات، اکرام ایتام و محسنین، زکات و کفارات، جشن عاطفه‌ها، عقیقه، نذر و قربانی 27 میلیارد و 552 میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های مشارکتی این نهاد مبتنی بر نیاز خانوار تحت حمایت طراحی و اجرا می‌شود، افزود: خدمت کردن به مردم بالاترین فضیلت را دارد، گره‌گشایی و رفع غم از چهره محرومان موجب برکت عمر می‌شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه کمک کردن به نیازمندان یک وظیفه همگانی است، گفت: کار و خدمتی ارزشمند و ماندگار است که خالصانه و برای رضای خداوند باشد.
وی در ادامه با اشاره به طرح‌های اکرام ایتام و محسنین که در حمایت از فرزندان یتیم و غیر یتیم نیازمند انجام می‌شود، افزود: 73 نیکوکار یزدی حمایت پنج یتیم از سلاله سادات را که در یک خانواده زندگی می‌کنند را بر عهده‌دارند و ماهیانه حدود سه میلیون تومان به آنان کمک می‌کنند.
مشعل چی یادآور شد: حدود 26 هزار نیکوکار یزدی حمایت چهار هزار و 134 یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم را بر عهده‌دارند که هزار و 569 فرزند یتیم و دو هزار و 565 فرزند طرح محسنین هستند.
وی با بیان اینکه کمک های اهدایی به این نهاد برای نیازمندان همان منطقه هزینه می شود، گفت: پنج میلیارد و 694 میلیون تومان از مجموع کمک‌های مردمی به نیازمندان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین، پنج میلیارد و 323 میلیون تومان صدقات، هفت میلیارد و 26 میلیون تومان زکات و کفارات و 9 میلیارد و 509 میلیون تومان کمک‌های مبتنی بر نیاز محرومان بوده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به تعامل و همکاری با مؤسسات خیریه برای خدمت‌رسانی بهتر به نیازمندان افزود: 327 موسسه خیریه در استان یزد شناسایی و سعی شده است با برقراری ارتباط مؤثر با این مؤسسات، هم‌افزایی و همکاری خوبی برای ارائه خدمات بهتر به نیازمندان به عمل آید.
وی با تاکید بر اینکه هزینه های مربوط به امور جاری و تشکیلاتی کمیته امداد از محل اعتبارات دولتی تامین می شود، بیان کرد: هم‌اکنون 34 مرکز نیکوکاری در سطح استان یزد و در محلات مختلف مشغول فعالیت هستند و طی 9 ماهه نخست امسال چهار میلیارد و 942 میلیون تومان از سوی خیران برای کمک به نیازمندان به این مراکز اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار