کد خبر: ۵۴۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹ 24 December 2017
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: ممانعت از فروش مرغ و طیور زنده در حاشیه و سطح شهرهای استان ضروری است.

علی محمد احمدی در نشست ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ضرورت پیشگیری از ورود آنفولانزای فوق حاد پرندگان به استان، اظهار داشت: انتظار می رود دامپزشکی استان در این خصوص به صورت ویژه ورود پیدا کند و سایر دستگاه های اجرایی نیز برای کنترل و پیشگیری از ورود آنفولانزای فوق حاد پرندگان به استان نهایت همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شیوع آنفولانزا در بعضی از استان های همجوار، گفت: کانون های مهم و مناطق حساس استان باید در این رابطه کنترل شوند.

وی تاکید کرد: تولید و عرضه غذای سالم و افرایش امنیت غذایی یکی از مهم ترین وظایف مسئولان است.

احمدی با بیان اینکه بیش از ۶۲ مرکز فعال فروش مرغ زنده در شهرستان کهگیلویه وجود دارد، عنوان کرد: می طلبد در خصوص جمع آوری این مراکز اقدامات لازم انجام شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مرغ زنده غیر بهداشتی و تهدیدکننده سلامت جامعه است از این رو باید در زمینه جمع آوری آنها در استان تدابیر لازم اندیشیده شود و به طور کامل فروش مرغ زنده در سطح استان منع شود چرا که سلامت مردم و جامعه را به خطر می اندازد.

وی افزود: همه دستگاه های فرهنگی به ویژه شبکه بهداشت و درمان با تهیه بروشور و کتابچه خطرات استفاده از مرغ زنده را بگویند و با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مردم را از مشکلات و خطرات آن آگاه سازند.

احمدی گفت: اگر تمامی این مراحل به درستی و به موقع انجام شود بدون شک به جای هزینه کرد در راستای معدوم سازی، در بخش پیشگیری اقدامات بهتری انجام و نتیجه آن مطلوب تر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار