رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به تعطیلی تنها واحد تولید "خمیرمایه" غرب کشور، گفت: این واحد ۱۰۰ درصد قابل احیا است.
کد خبر: ۵۴۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷ 01 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، نعمت‌الله حقیقی در نشست ستاد تسهیل استان با اشاره به تعطیلی چند ساله واحد تولیدی پاک مایه کرمانشاه، اظهار کرد: این واحد نمونه کشوری با ظرفیت 3200 تن خمیر مایع خشک در سال، تعطیل است.

وی اصلی ترین مشکل این واحد را بحران مدیریتی بین شرکا دانست که با گذشت یکسال از پیگیری این موضوع هنوز حل نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه این واحد 100 درصد قابل احیا است، عنوان کرد: کارخانه پاک مایه می‌تواند حداقل یک پنجم از نیاز منطقه و استان‌های غرب کشور را پوشش دهد.

حقیقی تصریح کرد: در تمام غرب کشور شامل استان‌های کرمانشاه، همدان، کردستان، لرستان و ایلام واحدی برای تولید خمیرمایه استاندارد وجود ندارد و از همین رو خبازی‌های ما مجبور می‌شوند از خمیر مایه غیراستاندارد استفاده کنند.

به گفته این مسئول، خط تولید و تجهیزات این واحد صنعتی که در اسلام آبادغرب واقع شده بر اساس تکنولوژی روز دنیا و اروپا است.

وی با اشاره به سرمایه چند میلیارد تومانی که برای راه‌اندازی این واحد هزینه شده، خواستار تعیین تکلیف هرچه زودتر آن شد و اعلام ورشکستگی را اصلی‌ترین راه کمک به این واحد دانست تا پس از آن بتوان وضع مدیریت آن را هم مشخص کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص واحد تولیدی "کرپ ناز" نیز تاکید کرد: این واحد با اشتغالزایی حدود 160 نفر نیازمند حمایت جدی است و مهمترین مشکل فعلی آن نیز بدهی زیاد به شرکت‌های برق و گاز می‌باشد.

حقیقی امهال بدهی‌های برق و گاز را یکی از نیازمندی‌های این واحد برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیریت این واحد نیز باید زودتر تعیین تکلیف شود.

در ادامه مهندس رضا رحیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز بر لزوم تعیین تکلیف دو واحد صنعتی پاک مایه و کرپ ناز تاکید کرد و افزود: این دو از واحدهای تولیدی مهم و با سرمایه گذاری قابل توجه در استان هستند که باید برای احیا آنها فکری کرد.

در این جلسه مشکل واحدهای کرپ ناز، پاک مایه، ماسه ساز کوهسار و گلخانه کوثر بررسی شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار