پس از قرائت حکم و سوگندنامه"شهروز مهرآوران" عضو علی البدل دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصلاندوز با حکم استاندار اردبیل از امروز بر صندلی شهرداری این شهر تکیه زد.
کد خبر: ۵۴۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 01 January 2018

تابناک اردبیل: با حضور امام جمعه اصلاندوز،مدیرکل امور فنی استانداری اردبیل،معاون امور شهری استانداری،فرماندار شهرستان پارس آباد،بخشدار اصلاندوز،فرماندهان نظامی و انتظامی،اعضای شورای اسلامی شهر و بخش و مسئولان پیش از ظهر امروز یکشنبه مراسم تودیع و معارفه نهمین شهردار اصلاندوز در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

سید عباس مینایی بخشدار اصلاندوز در این مراسم ضمن خیرمقدم گویی به مسئولین استانی،شهرستانی و بخش با اشاره به پتانسیل و موقعیت جغرافیایی بخش اصلاندوز در سطح استان اردبیل گفت:هویت تاریخی،عشایری،گلوگاه بزرگترین پروژه آب و خاک کشور پایاب سد خداآفرین،دارا بودن ۳۳ هزار جمعیت،موقعیت مرزی و کشاورزی و دامپروری از جمله پتانسیل های مهم و عظیم بخش اصلاندوز بشمار می رود که بعنوان بزرگترین بخش استان اردبیل محسوب می شود.

وی مدیریت واحد شهری،تعامل با نیروهای تاثیرگذار منطقه در عمران و آبادانی شهر،ریسک پذیری و نترس بودن شهردار و شناسایی بافت اجتماعی شهری و دوری از طایفه گرایی و خویشاوندی در امور خدمات شهری را از خصویات یک شهردار موفق عنوان کرد.

لاهوتی فر معاون امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل نیز با اشاره به طی فرایند انتخاب شهردار و استعلامات لازم امروز بعد از حکم استاندار شهردار جدید اصلاندوز معرفی شده است گفت:بودجه اصلاندوز در سال ۹۶ حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن در ۹ ماهه اخیر اختصاص یافته بود و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از طرف دولت به شهرداری کمک شده است.

وی وحدت و همدلی بین شهردار و شورای شهر را باعث موفقیت کارها در امور شهری دانست و گفت:ایمنی ساخت و سازهای شهری با توجه به زلزله خیز بودن منطقه،ارتباط با بدنه شهرداری و پرسنل،تعرفه عوارض،تهیه و تقدیم بودجه تا اول بهمن و مدیریت پسماند شهری از اقداماتی هستند که شهردار و شوراها باید تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عظیم اسدزاده امام جمعه اصلاندوز اتحاد بین شوراها و شهردار را عامل توسعه و آبادانی شهر عنوان کرد و گفت:شهردار و شورا کلید هر شهر است طبیعت و فضای سبز هر شهر مربوط به شهرداری بوده لذا می شود با اتحاد و همدلی کارها را بنحو مطلوب به پیش برد.

وی بر ضرورت احیای تپه تاریخی نادری تاکید کرد و افزود:اگر پاسگاه نیروی انتظامی از محوطه این اثر باستانی به مکان دیگری انتقال یابد و این تپه به شهرداری واگذار شود علاوه بر جذب توریست و گردشگر باعث درآمدزایی برای شهرداری نیز می شود.

کنعان پور مدیرکل امور فنی استانداری اردبیل با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری وقتی موفق می شود که کارها برای مردم انجام شده و از خرد جمعی استفاده شود گفت:شهردار و شورای شهر با کمک مشاوران منطقه برای ۴ سال برنامه ریزی تهیه کنند و بودجه را از طریق این برنامه تنظیم و کارها را به اجرا در آورند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاد از سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه شهری گفت:پتانسیل های زیادی در منطقه وجود دارد که رود ارس از جمله پتانسیل گردشگری و تفریحی است که می شود با ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار در اجرای تفرجگاه،درآمد زایی پایدار را برای شهرداری بوجود آورد.

اکبر صمدی فرماندار شهرستان پارس آباد با بیان اینکه بخش اصلاندوز از سه شهرستان استان اردبیل هم به لحاظ جغرافیایی و هم به لحاظ جمعیت وسعت بیشتری دارد گفت:وجود تپه نادری،جاذبه های گردشگری،موقعیت سوق الجیشی،ظرفیت های کشاورزی،دامپروری،صنایع تبدیلی،سدمیل و مغان،پایاب سد خداآفرین،بندرخشک و بندر ریلی،خاستگاه منطقه آزاد و گمرک از پتانسیل های عظیم این منطقه است.

صمدی با اشاره به ظرفیت تپه تاریخی نادری برای جذب گردشگر و توریست و همچنین درآمد زایی پایدار در جهت افزایش درآمد برای شهرداری افزود:با توجه به موقعیت شهری و تعداد پرسنل شهرداری نباید تنها به بودجه تمرکز کنیم بلکه باید با استفاده از پتانسیل های منطقه بفکر درآمدزایی باشیم.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب مرکز درمان بستر اصلاندوز نیز گفت:این مرکز دچار نشست و ترک برداشته است که در این زمینه خواسته شده که اصلاح و مقاوم سازی شود.

در این مراسم حجت الاسلام اکبرپور رییس شورای اسلامی شهر اصلاندوز در مورد مسایل و مشکلات شهری مطالبی را ایراد کرد و علی بابازاده سرپرست سابق شهرداری نیز به عملکرد و اقدامات ۱۷ ماهه خود در شهرداری پرداخت.

در پایان هریک از مسئولان از زحمات و خدمات ۱۷ ماهه علی بابازاده سرپرست سابق شهرداری اصلاندوز قدردانی و برای شهروز مهرآوران شهردار جدید اصلاندوز آرزوی موفقیت کردند.

گفتنی است،پس از قرائت حکم و سوگندنامه”شهروز مهرآوران” عضو علی البدل دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصلاندوز با حکم استاندار اردبیل از امروز بر صندلی شهرداری این شهر تکیه زد.

اصلاندوز در ۲۰۰ کیلومتری شمال غربی استان اردبیل واقع شده و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار