نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه گفت: شهرک صنفی اتومبیل کرمانشاه منتفی نیست و احداث آن در حال پیگیری است.
کد خبر: ۵۴۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 02 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،موسی سلیمی ، با اشاره به در دستور کار بودن احداث شهرک صنفی اتومبیل‌های سنگین اظهار کرد: زمینی برای این منظور در شهرک صنعتی "فرامان" در نظر گرفته شد که قیمت آن برای اصناف بالا بود.

وی از رایزنی برای کاهش قیمت این زمین و مطرح شدن موضوع در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار بود رایزنی با شرکت شهرک‌های صنعتی برای کاهش قیمت زمین صورت گیرد که به ماجرای زلزله برخوردیم و کارها به تاخیر افتاد.

نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه معتقد است، پس از تعیین تکلیف زمین، شیوه ساخت و ساز و تامین انشعابات هم مشخص خواهد شد که با همکاری شهرداری باشد یا شرکت شهرک‌های صنعتی یا دیگر بخش‌ها.

سلیمی افزود: اگر زمین تعیین تکلیف شود، سایر کارها زمان زیادی نیاز ندارد و در زمان نه چندان طولانی می‌توان این شهرک صنفی را راه‌اندازی کرد.

وی با بیان اینکه خود نمایشگاه‌داران اتومبیل سنگین نیز برای جابجایی به این شهرک اعلام آمادگی کرده‌اند، تاکید کرد: تعداد این نمایشگاه‌ها حدود 120 مورد است که اکنون عمدتا در منطقه "دیزل‌آباد" مستقر هستند.

نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به اینکه این واحدها اکنون مشکلی از نظر ترافیک و... ایجاد نمی‌کنند، ادامه داد: دلیل تصمیم این واحدها برای جابجایی، تمرکز در یک نقطه مشخص خارج از شهر است.

سلیمی تصریح کرد: این کار اکنون فقط برای اتومبیل‌های سنگین انجام می‌شود و سایر واحدهای صنفی در اولویت بعدی هستند.

 

15 رسته صنفی باید جابجا شوند

وی در ادامه تعداد رسته‌های صنفی که نیاز به جابجایی از محدوده شهری دارند را 15 مورد اعلام کرد و گفت: بارفروشان، پروفیل کاران، آلومینیوم کاران، عمده فروشان آجیل و خشکبار و ... از جمله این واحدها هستند.

نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه یادآوری کرد: تعداد شهرک‌های صنفی که برای انتقال این واحدها نیاز است هنوز مشخص نیست، زیرا تعدادی از این رسته‌ها کارهای مربوط به هم دارند و می‌توانند در یک نقطه تجمیع شوند.

سلیمی معتقد است، حتی ممکن است یک زمین وسیع برای انتقال همه مشاغل فنی کرمانشاه در نظر گرفته شود و بتوان همه آنها را یک جا تجمیع کرد.

وی اظهار کرد: حضور این واحدها در دل شهر باعث برخی آلودگی‌ها و یا برهم زدن مبلمان شهری می‌شود.

"میدان بار" هنوز گزینه نهایی ندارد

نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه اشاره‌ای هم به آخرین وضعیت جابجایی میدان بار کرمانشاه داشت و یادآوری کرد: زمینی که در منطقه "توه لطیف" برای این منظور در نظر گرفته شده بود مورد تایید بارفروشان نیست.

وی با بیان اینکه عمده بار این واحدها از شمال وارد شهر می‌شود و میدان بار جدید هم بهتر است در همین مسیر باشد، افزود: انتقال میدان بار به توه لطیف هزینه بارفروشان را بالا می‌برد.

به گفته این مسئول، هنوز گزینه دیگری برای محل جدید میدان بار کرمانشاه به نتیجه نرسیده است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار