مدیرکل استاندارد ایلام از افزایش صادرات کالاهای استاندارد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت نزدیک به 225 هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.
کد خبر: ۵۴۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 03 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛مهناز همتی افزود: صادرات این میزان کالای استاندارد پس از بازرسی ها، نظارت و کنترل های مستمر 2 هزار و 700 پرونده صادراتی و وارداتی توسط کارشناسان استاندارد از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر شده است.

به گفته وی سنگ های ساختمانی، موزائیک ، آجر، مواد لبنی و مواد شیمیایی (کربنات کلسیم) عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل بوده است.

مدیرکل استاندارد ایلام اظهار کرد: در این مدت تعداد 335 مورد آزمون تعیین ماهیت نیز انجام شد که بیشترین کالای آزمون شده مربوط به سنگ های ساختمانی، کربنات کلسیم و سنگ آهن بوده است.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: 170 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی، 157 مورد نمونه برداری از بازار، صدور 14 مورد صدور پروانه علامت استاندارد و بیش از سه هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه از جمله اقدام های انجام شده این اداره کل در طول سال جاری بوده است.

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار