تابناک: "بدهکار کردن دانشجویان درست قبل از امتحانات پایان ‌ترم نشانه‌ای از بی‌تدبیری و پراکندن حس نا امیدی است که نقطه مقابل شعار دولت است. به ویژه اینکه برای این مسئله دلیل بسیار مضحکی بیان می‌شود. اینکه نرم‌افزار قبلی این دانشگاه در محاسبه شهریه نادرست عمل می‌کرده و حالا با جایگزینی نسخه جدید یک‌مرتبه با بدهکار کردن دانشجو تمرکز وی را به هم بریزند و با گروکشی نمرات او را مجبور به پرداخت مابه‌التفاوت کنند، برای مدیریت آموزش عالی این مملکت مایه بسی شرمساری است".
کد خبر: ۵۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 30 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، این اظهارات دانشجویی است که این روزها یکپارچه شدن سایت دانشگاه فنی و حرفه‌ای نه تنها او را بلکه هزاران دانشجو را با مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم انتخاب واحد، دو برابر شدن شهریه و ... مواجه ساخته و این در حالی است که مسعود شفیعی، رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بخشی از سخنان خود گفته برای سال تحصیلی 95-94 نه تنها شهریه‌ها افزایش نمی‌یابد، بلکه برای دانشجویان تسهیلاتی را نیز در نظر گرفته‌ایم!

در این میان اما دانشکده فنی شهید مهاجر استان اصفهان نیز از این موضوع بی‌بهره نیست، به عنوان نمونه دانشجویی که بهمن 1393 در برگه شهریه خود پنج میلیون ریال بدهکار بوده و آن را به طور کامل واریز کرده، دوباره در خردادماه و درست موقع امتحانات پایان‌ترم باز هم سایت دانشگاه همان مبلغ شهریه را از او مطالبه می‌کند و به طوری که می‌توان گفت مسؤولان دانشگاه، دانشجو را بار دیگر به پرداخت شهریه از طریق اعلام نکردن و نگه داشتن نمرات وادار کرده‌اند که این موضوع، خبر از دو برابر شدن شهریه‌های این دانشگاه می‌دهد.

رییس دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان در مورد تغییر شهریه‌های دانشجویان این دانشکده از واحد به ساعت درس، اظهار کرد: جداول مربوط به شهریه هر دانشجو هم به لحاظ واحد و هم به لحاظ ساعت درس در دفترچه آزمون دانشجویان ذکر شده و دانشجویان باید در زمان خرید دفترچه آن را می‌دیدند و هم‌اکنون نیز این دفترچه در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.

سید حسین مدنی در مورد دو برابر شدن شهریه‌های دانشجویان این دانشگاه به گفته دانشجویان، گفت: اگر یک ریال مازاد از آنچه که درون سایت سازمان سنجش ذکر شده است، دریافت کردیم، دانشجویان می‌توانند شکایت کنند.

وی در خصوص مشکلاتی که منجر به عدم انتخاب واحد تعدادی از دانشجویان در ترم گذشته شده است، اضافه کرد: نرم‌افزار آموزشی "ناد" سامانه‌ای است که دانشجویان در آن ثبت نام و انتخاب واحد می‌کنند و به تازگی مورد استفاده این دانشکده قرار گرفته و مشکلات بسیار بزرگی دارد. همچنین به دلیل اینکه 200 هزار نفر دانشجو همزمان اقدام به انتخاب واحد می‌کنند با مشکلاتی مواجه هستیم.

رییس دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان خاطرنشان کرد: در خصوص اینکه تعدادی از دانشجویان در ترم گذشته نتوانستند به دلیل مشکلات این نرم‌افزار آموزشی، انتخاب واحد کنند، مطلب را اطلاع رسانی کردیم و البته این دانشجویان تا رفع مشکلات این نرم‌افزار می‌توانند تعداد واحدهای لازم را به صورت دستی انتخاب کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار