تابناک: مشکل بیکاری اصفهان همواره یکی از معضلات اصلی استان بوده و از همین رو روحانی در سفری که به اصفهان داشت قول ایجاد 31 هزار فرصت شغلی و ارتقا آن تا 40 هزار فرصت شغلی را داد، اما مردم اصفهان منتظر عملی شدن آن هستند.
کد خبر: ۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱ 17 February 2015
به گزارش تابناک، اصفهان یکی از صنعتی ترین استان کشور بوده که قابلیت و ظرفیت های بسیاری در عرصه های مختلف صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری دارد اما با وجود تمام این پتانسیل ها با مشکلات اقتصادی مواجه است.

یکی از مهم ترین مشکلات اجتماعی مردم اصفهان، مسئله بیکاری و نبود اشتغال مناسب است که همواره از زبان ها به عنوان یکی از مهم ترین اولویت های کشور به حساب می آید.

حمید رضا فولادگر پیرامون بیکاری مردم اصفهان گفت: در کل کشور تصور می کنند که با توجه به بالا بودن تولید ناخالص و پروژه های ملی که در اصفهان وجود دارد، معضل بیکاری در اصفهان وجود دارد.

یکی از مهم ترین مشکلاتی که سبب به وجود آمدن معضل بیکاری شده خروج سرمایه داران و سرمایه گذاران اصفهان از استان بوده که به استان هایی دیگر می روند و در انجا سرمایه گذاری می کنند. فولادگربا تأکید بر این مسئله در جلسه شورای تأمین برنامه ریزی استان بیان کرد: از 4 پروژه ملی که سال گذشته در اصفهان بوده تنها 2 مورد از این پروژه ها توسط سرمایه گذاران اصفهانی انجام شده است.

پیش از سفر روحانی به اصفهان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید داشتند که به غیر از معضل آب و عدم جاری شدن آن در زاینده رود مسئله بیکاری و نبود اشتغال از مهم ترین مشکلات استان اصفهان است.

مجید منصوری بیدکانی در این باره گفت: استان اصفهان با مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا، کمبود وسائل نقلیه و مباحثی از قبیل رو به رو است اما مشکل اصلی ما مسئله آب و بیکاری است.

روحانی در دیدار با مردم اصفهان در میدان نقش جهان پیرامون مشکل اشتعال استان تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در استان انتظار می رود تا پایان سال آینده 31 هزار شغل در استان ایجاد می شود که امید می رود تا پایان سال 95 به 40 هزار فرصت شغلی برسد.

با توجه به این قول ها چشم مردم و جوانان اصفهانی به دست مسئولان است که بلکه با تکیه بر تدبیر دولت در راستای رفع مشکل بیکاری استان تلاش کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :