مدیر کل استاندارد استان یزد از استاندارد سازی بیش از ۲۴۰۰ نازل سوخت مایع در یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۵۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 27 January 2018

 به گزارش «تابناک یزد»؛ محمد حسین ماجدی گفت: از ابتدای سال تا کنون 2 هزار و 425 نازل توسط کارشناسان مرتبط تحت آزمون واقع شدند.

مدیر کل استاندارد استان یزد ادامه داد: از این تعداد 2 هزار و 334 نازل قبول و 91 نازل مردود شده اند که البته موارد مردودی می‌توانند پس از رفع نقص فنی به چرخه توزیع سوخت مایع برگردند.

وی با بیان اینکه اندازه شناسی از جمله وظایف و مأموریت‌های سازمان ملی استاندارد ایران است افزود: بر اساس ماده 12 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، علامت ‌گذاری، کنترل، نظارت و آزمایش ادواری اوزان، مقیاس‌ها و وسایل سنجش مطابق مفاد این قانون و به شرحی که در ضوابط اجرایی و مقررات مواد قانونی آمده است، در دوره‌های زمانی معین انجام می‌شود.

ماجدی اردکانی با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه استاندارد در زندگی امروزی اضافه کرد: استاندارد نقش مهمی در حفظ سلامت و ایمنی جامعه دارد، از این رو هر سه ماه یک بار کارشناسان آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون مورد تائید این اداره کل، به اتفاق کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان، به جایگاه‌های فروش سوخت مایع شهرستان‌های 10 گانه یزد مراجعه و نازل‌های توزیع سوخت مایع آن‌ها را کنترل می‌کنند.

مدیر کل استاندارد استان یزد در ارتباط با جزئیات آزمون و کالیبراسیون نازل‌های توزیع سوخت مایع گفت: بر اساس استاندارد مربوطه و با استفاده از پیمانه‌های مندرج شده مرجع عملیات آزمون انجام می‌شود که در صورت لزوم کالیبراتور سوخت تنظیم و در غیر این صورت نازل مورد آزمون تا رفع عیب از چرخه توزیع خارج می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: ضمن این‌که نازل‌های توزیع سوخت مایع همیشه در حالت پلمپ قرار دارند و در مواقع ضروری و به منظور انجام امور فنی، توسط کارشناسان مربوطه فک پلمپ می‌شوند.

 

//خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار