مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهرداری کرمانشاه با اشاره به وسعت ۱۰ هزار هکتاری شهر کرمانشاه، گفت: از این سطح حدود ۱۲۲۸ هکتار را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۵۵۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 29 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علیرضا وزیری ، با اشاره به وجود ۱۲۲۸ هکتار بافت فرسوده در شهر کرمانشاه گفت: متاسفانه بخش اندکی از بافت فرسوده کرمانشاه احیا شده است.

وی افزود: از مجموع بافت‌های فرسوده کرمانشاه ۴۰۰ هکتار بافت تاریخی است که از این میزان تنها ۴۰ هکتار آن احیا شده است.

این مسئول تصریح کرد: در مجموع از ۱۲۲۸ هکتار بافت فرسوده شهر تاکنون حدود پنج درصد آن احیا شده است.

وزیری با بیان اینکه در سنوات گذشته خط اعتباری دولتی جهت پرداخت تسهیلات احیای بافت فرسوده قرار داده شده بود، گفت: با این تسهیلات بیش از ۳۰ مجتمع تجاری در بافت فرسوده کرمانشاه با مشارکت بخش خصوصی احداث شد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهرداری کرمانشاه، افزود: از سال ۱۳۹۲ رویه دولت در این زمینه تغییر کرد و قرار شده که مردم خود مشارکت کرده و محور کار در این زمینه باشند و دستگاه‌هایی مانند شهرداری و نظام مهندسی باید همکاری و مساعدت لازم در این زمینه را انجام دهند.

وزیری با اشاره به پرداخت تسهیلات مرمت و تعمیر بافت فرسوده، گفت: امسال سهمیه استان هزار فقره تسهیلات است که از این میزان ۳۰۰ فقره آن به شهر کرمانشاه اختصاص داده شده است.

این مسئول افزود: از این تعداد نیز تاکنون ۱۹۰ مورد معرفی به بانک شده‌اند و امیدواریم تا پایان سال سهمیه خود را به طور کامل جذب کنیم.

وزیری با بیان اینکه به موجب ماده هشت قانون احیای بافت فرسوده شهرداری باید برای صدور پروانه در بافت فرسوده ۵۰ تا ۹۰ درصد تخفیف قائل شود، گفت: یک ماه پیش مجوز لازم در این زمینه را از شورای شهر گرفتیم و هم اکنون این میزان تخفیف برای صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شهر اعمال می‌شود.

 

 

انتهای پیام

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار