سرپرست اداره محیط زیست شهرستان ثلاث باباجانی گفت: شکارچیان سنجاب ایرانی و عاملین آتش زدن درختان زاگرس توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست ثلاثباباجانی دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۶۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 01 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،جهانگیر امیری، اظهار داشت: پس از انتشار تصاویری از آتش زدن درختان مبنی بر شکار سنجاب در فضای مجازی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست ثلاثباباجانی پس از بررسی موضوع، این شکارچیان متخلف را شناسایی و در منطقه شیخ صله دستگیر کردند.

وی افزود: این دو شکارچی متخلف در مناطق جنگلی این شهرستان و در ارتفاعات تاریکه با سوراخ کردن و آتش زدن درختان بلوط لانه سنجاب‌ها را تخریب کرده و سپس آن‌ها را شکار می‌کردند که در جریان این تخلف یک بطانه سنجاب ایرانی، آلات و ادوات صید و زنده گیری از متخلفین کشف و ضبط گردید.

امیری افزود: پرونده متخلفین پس از وصول ضرر و زیان وارده به محیط زیست جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردید و سنجاب زنده گیری شده با مکان یابی مناسبتوسط مأمورین یگان حفاظت به محلی امن منتقل و در آنجا رهاسازی شد.

امیری در خصوص سنجاب ایرانی گفت: شهرستان ثلاث باباجانی از زیستگاه‌های مهم و با ارزش سنجاب ایرانی است که هر ساله سوداگران حیات وحش اقدام به زنده گیری و قاچاقاین گونه با ارزش می‌کنند.

وی افزود: این حیوان بسیار فعال و چابک است ومتوسط الجثه بین ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر طول دارد، مو‌های پشتی آن خاکستری متمایل به قهوه‌ای بوده و زیر بدن جانور زرد رنگ وموی سر و پشت دم قرمز حنایی دارد. سر و دم قرمز رنگ سنجاب ایرانی مشخصه‌ای است که این پستاندار را از دیگر سنجاب‌های موجود در ایران متمایز می‌سازد، این جانور ازمیوه‌هایی مانند توت، مغز‌هایی همچون گردو، بادام و بلوط، جوانه‌ها و پوست درختان تغذیه می‌کند و دانه‌هایی مانند بلوط را در زیر خاک پنهان می‌سازد که این کار کمک فراوانی بهرشد و تجدید حیات جنگل‌های بلوط در غرب ایران می‌کند.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان ثلاث باباجانی از همکاری و همراهی دوستداران محیط زیست مخصوصا پرسنل اداره منابع طبیعی شهرستان در شناسایی و دستگیری اینشکارچیان متخلف قدردانی کرد و از عموم مردم و دوستداران طبیعت خواست جهت حمایت وحفاظت زیستمندان به محض مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را از طریقشماره تماس ۰۸۳۴۶۷۲۴۹۵۵ به این اداره گزارش نمایند.

 

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار