کارآفرین یزدی فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی با اشاره به ضرورت حمایت مسئولین از فعالین اقتصادی، گفت: قیمت خوراک طیور نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.
کد خبر: ۵۶۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 02 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ وقتی صحبت از کارآفرینی و اشتغال به میان می‌آید، عده‌ای تصورشان بر این است که برای شروع کار نیاز به سرمایه و نیروی کار زیادی است و به همین دلیل تن به کار نمی‌دهند؛ اما در این میان در راستای تحقق منویات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، علی کاوه تفتی با استفاده از ظرفیت‌های دامی و پرورش طیور موفق شده است با پروش 21 قطعه شترمرغ، نام خود را در فهرست کارآفرینان برتر در عرصه اقتصاد مقاومتی به ثبت برساند.

وی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، در خصوص فعالیت خود در عرصه اقتصادی، گفت: روستای مبارکه در پنج کیلومتری شهرستان تفت قرار دارد و در این روستا تعدادی کارآفرین به پرورش شترمرغ مشغول هستند و بنده نیز در این روستا باعلاقه و پشتکار و همچنین به پیشنهاد یکی از دوستانم شروع به این فعالیت کردم؛ در ابتدا با پرس‌وجو کردن از کسانی که آشنایی با این حرفه داشتند، تصمیم گرفتم تا سالنی را اجاره کنم و نهایتاً 21 شترمرغ خریداری کرده و به این حرفه پرداختم.

این کارآفرین فعال اقتصادی یزدی با اشاره به نقش تأثیرگذار خانواده خود درروند هر چه‌بهتر فعالیت اقتصادیش، افزود: در حال حاضر در پی افزایش شترمرغ‌ها هستیم؛ همچنین باید گفت که رونق کار ما خوب است؛ اما بالا رفتن هزینه‌ها کار را برای ما سخت کرده است؛ چنانچه هزینه‌ها نسبت به سال‌های گذشته دو برابر افزایش‌یافته است به‌طوری‌که ازنظر غذایی مقرون‌به‌صرفه نیست، مثلاً قیمت سویا امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

کاوه تفتی بابیان اینکه گرانی آب، برق و اجاره‌بها کار را برای ما سخت کرده و عرصه را برای ما تنگ کرده است، اظهار داشت: اگر بازار صادرات پوست شترمرغ در کشورمان باز شود و به کشورهای عربی صادر شود بسیار راهگشاست؛ چراکه سود اصلی پرورش شترمرغ درفروش متعلقات آن نظیر پوست، پر، روغن و غیره آن است؛ همچنین این صنعت پرسود است اگر در سایه حمایت دولت شکل گیرد.

این فعال اقتصادی یزدی بابیان اینکه سرمایه اولیه حدوداً 100 میلیون برای 20 شترمرغ لازم است، تصریح کرد: هر شترمرغ در مدتی که در پی تخم‌گذاری است در مدت هشت‌ماهه به‌طور میانگین 80 جوجه تخم‌گذاری می‌کند.

وی در خصوص میزان فروش پروش شترمرغ، بیان داشت: اگر بازار خوب باشد میزان فروش هم نسبتاً خوب است؛ چنانچه در سال حدوداً 35 میلیون سودآوری دارد؛ همچنین این کار باعث اشتغال‌زایی خودم و دوستم شد که هر دو بیکار بوده و به دنبال کار می‌گشتیم و همچنین کارهای جانبی در این حرفه نیز برای افرادی اشتغال‌زایی فراهم کرده است.

این فعال اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: از اینکه مشغول به این حرفه هستم احساس خوبی دارم و اما اگر سوددهی بیشتری داشته باشد هم من و هم دیگران رغبت بیشتری برای ادامه کارداریم؛ چراکه هرکسی به امید سودهی به این حرفه روی می‌آورد؛ اما هیچ‌گاه قابل‌قبول نیست که دولت نه‌تنها کمکی به کارآفرین نمی‌کند، بلکه مانع‌تراشی هم می‌کند که باعث یاس و نامیدی کارآفرینان می‌شود؛ چنانچه تنها چیزی که مهم است تا به نتیجه برسد، حمایت دولت است که اگر این حمایت نباشد این کارها به‌جایی نمی‌رسد.

کاوه تفتی بابیان اینکه ارگان‌های دولتی باید حمایت‌های خود را نسبت به کارآفرینان بیشتر کنند؛ چنانچه که اگر حمایت نباشد و قیمت‌ها اولیه همچنان بالا باشد سوددهی خوب نیست و با مشکل برمی‌خوریم، عنوان کرد: در شهرستان تفت و دیگر شهرستان‌های استان یزد جاهایی وجود دارد که دولت نه‌تنها به کارآفرینان توجهی نکرده و نمی‌کنند؛ بلکه سنگ هم درراه آن‌ها می‌اندازند.

وی با تأکید بر اینکه ازلحاظ نیروی انسانی نیز مشکل وجود دارد، اذعان کرد: اگر دولت تسهیلاتی را به کارآفرینان بدهد، می‌تواند در رونق اقتصادی بسیار کارساز باشد و باعث اشتغال‌زایی شود؛ همچنین جوانان باید بدانند در ابتدا نباید بی‌گدار به آب بزنند، به‌گونه‌ای که در ابتدا باید باکسانی که در این حرفه مشغول بوده‌اند پرس‌وجو کرده و بعد به این کارها روی‌آورند.

این کارآفرین فعال اقتصادی یزدی در پایان اضافه کرد: از مسئولین خواهشمندیم در پیشبرد اهداف والای اقتصاد مقاومتی از تمام قوای خود مایه بگذارند و ما را در این عرصه‌های یاری رسانند و به این شدن سنگ‌اندازی نکنند؛ چراکه کسانی که در این عرصه‌های مشغول هستند تمام قوای خود را به کار گرفته‌اند به امیدی که به سرانجامی برسند؛ لذا انتظار می‌روند مسئولین در راستای اقتصاد مقاومتی با کمک بی‌وقفه خود به مشکلات فعالان اقتصاد مقاومتی جامعه عمل بپوشانند و امید است که تولیدکنندگان در همه حال موفق باشند و بتوانند با همیاری و همدلی دولت به اهداف والای خود دست یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار