مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم با بیان اینکه تعداد مشترکین شرکت توزیع برق استان قم ۵۴۰هزار مشترک است، گفت: این شرکت برق استان قم به‌دنبال افزایش تولید برق از طریق سلول‌های خورشیدی است.
کد خبر: ۵۶۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 03 February 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی آهنین‌پنجه با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق اظهار داشت: حدود 10هزار مگاوات از برق کشور توسط نیروگاه‌های برقابی تولید می‌شود و با توجه به ادامه خشکسالی، مشکل کمبود برق را در تابستان سال آینده خواهیم داشت.

وی راجع به وضعیت تولید برق خورشیدی در قم بیان کرد: هم‌اکنون شاهد تولید 390 کیلووات برق از طریق سلول‌های خورشیدی در استان هستیم، همچنین حدود 11 مگاوات نیروگاه برق خورشیدی در دست احداث داریم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم با ابراز اینکه ایجاد این نیروگاه به پایداری شبکه برق کشور کمک می‌کند، عنوان کرد: ساخت یک نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت تولید هزار و 500 مگاوات در اتوبان قم ــ تهران مصوب شده است.

آهنین‌پنجه با اعلام اینکه پیک مصرف برق استان قم در فصل زمستان حدود 400 مگاوات و در فصل تابستان حدود 800 مگاوات است، افزود: با توجه به ادامه خشکسالی، مدیریت مصرف برق در استان طی ماه‌های آینده به‌خصوص در تابستان سال 97 اهمیت زیادی دارد، جابه‌جایی ساعت کار ادارات استان قم در تابستان امسال در مدیریت مصرف برق در استان تأثیر داشت.

وی  با اشاره به اقدامات شرکت توزیع برق استان قم اظهار کرد: این شرکت در طول 10 ماه نخست امسال، 213 پست هوایی را در قالب 250 پروژه و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان وارد مدار کرد.

وی با تأکید به اینکه این شرکت برق استان قم به‌دنبال افزایش تولید برق از طریق سلول‌های خورشیدی است، عنوان کرد: شرکت توزیع برق استان قم آماده است با شهروندانی که تمایل به استقرار سلول‌های خورشیدی در منازلشان دارند، قرارداد تضمینی برای خرید برق این سلول‌ها تا سطح 100 کیلووات به‌مدت 20 سال منعقد کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم با بیان اینکه تعداد مشترکین شرکت توزیع برق استان قم 540 هزار مشترک است، خاطرنشان کرد: این مشترکین در بخش‌های خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری هستند و تعرفه‌های مختلفی را برای مصرف برق خود پرداخت می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار