مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز بهترین راهکار سالم‌سازی جامعه است.
کد خبر: ۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰ 17 February 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، الله‌شکر عبدی در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: بسیاری از ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌های موجود را با ترویج فرهنگ نماز می‌توان از جامعه دور ساخت.

وی بر همکاری دستگاه‌های اجرایی با ستاد اقامه نماز تاکید کرد و گفت: لازم است امر ترویج نماز با همت همه مسئولان ذیربط انجام گیرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل خانواده را اولین نهاد تاثیرگذار در تبیین تمام مسایل اعتقادی و دینی فرزندان برای برپایی نماز عنوان کرد و افزود: ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه بهترین راهکار سالم‌سازی جامعه است.

عبدی تصریح کرد: این ستاد در راستای منویات مقام معظم رهبری و برای توسعه اقامه نماز برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های مستمری به‌خصوص در مراکز آموزشی، دانشگاهی، دستگاه‌های اجرایی و مراکز بین‌راهی انجام داده است.

این مسئول ادامه داد: اقدامات انجام شده تاکنون آثار و برکات مثبتی در پی داشته است اما این فعالیت‌ها کافی‌ نیست.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل به برگزاری 23 اجلاس سراسری نماز و پیام‌های مقام معظم رهبری به این اجلاس اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم در این پیام‌ها تمام ضرورت‌ها در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ نماز را بیان کرده‌اند.

عبدی بیان کرد: اگر دستگاه‌های فرهنگی جامعه به این راهکارها جامه عمل بپوشانند فرهنگ اقامه نماز در جامعه جای خود را پیدا می‌کند.

وی به چهار محور اصلی در رابطه با ترویج فرهنگ نماز در جامعه اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی، فعالیت‌های آموزشی، طرح یاوران نماز، پیگیری، نظارت و ارزیابی فعالیت‌های نماز دستگاه‌ها چهار محور اصلی در این حوزه محسوب می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی، خانواده و آموزش و پرورش به عنوان دو نهاد مهم و تاثیرگذار در امر ترویج فرهنگ نماز هستند که همکاری و تعامل آنها در این رابطه ضروری است.

عبدی توجه جدی به این دو نهاد را از برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان عنوان کرد و یادآور شد: البته سایر نهادها نیز مورد توجه است و با بهره‌مندی از اساتید مرکز تخصصی نماز قم برنامه‌های متنوعی در راستای ترویج نماز انجام می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به طرح‌های اجرا شده توسط این ستاد ادامه داد: طرح نشست‌های خانواده مطهر با اولویت بانوان، اولیای دانش‌آموزان، خانواده‌های کارکنان دستگاه‌های اجرایی و... با موضوع نماز و شیوه دعوت فرزندان به نماز از اولویت برنامه‌های امسال ماست.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: در راستای اجرای این طرح 200 نشست با حضور حدود 9 هزار و 800 نفر انجام شده که برپایی این نشست‌ها همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار