يك مقام مسئول در دامپزشكي يزد هشدار داد؛
ريیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: خرید گوشت‌های فاقد لیبل خطر ابتلاء به بیماری مهلک تب کریمه کنگو را به دنبال دارد.
کد خبر: ۵۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 02 July 2015
به گزارش تابناک یزد "محمد رضا صادقپور" در اين باره تصريح كرد: بیماری تب خونريزي دهنده کریمه کنگو، یک بیماری ویروسی است که در بین انسان و دام مشترک است و از راه‌های گوناگون به خصوص از طریق گزش کنه آلوده، تماس با لاشه یا خون آلوده به انسان منتقل می‌شود و به همین دلیل خرید گوشت‌های فاقد لیبل خطر ابتلاء به بیماری مهلک کریمه کنگو را به دنبال دارد.

وي اظهار كرد: از آنجا که ابتلاء به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می تواند به مرگ منجر شود لذا پیشگیری از این بیماری تنها روش مطمئن جهت جلوگیری از ابتلاء به آن است و به همین دلیل کارشناسان دامپزشکی همواره به دامداران، قصابان و تمام افرادی که با دام در تماس هستند، توصیه می‌كنند تا با رعایت کامل موارد ایمنی مانع از سرایت این بیماری شوند.

به گفته صادق‌پور، علاوه بر آن از مصرف‌کنندگان گوشت دام انتظار می‌رود تا گوشت مصرفی خود را از فروشگاه‌های مجاز تحت نظارت دامپزشکی خریداری كنند و از مصرف گوشت‌های فاقد لیبل یا کشتار شده در مکان‌های غیر مجاز خودداری كنند.

این مقام مسئول ادامه داد: از آنجا که گزش کنه به عنوان یکی دیگر از راه‌های انتقال بیمار تب کریمه کنگو شناخته شده است، همواره سم‌پاشی جایگاه‌های نگهداری دام، به دامداران توصیه می‌شود.

وي استفاده از پوشش کامل و ایمن بدن در محل دامداری‌ها و کشتارگاه‌ها و نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت قبل از مصرف در دمای بالای صفر در یخچال را از دیگر روش‌های مؤثر در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری عنوان كرد.

ريیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان در پایان نيز خطر ابتلاء به بیماری کریمه کنگو را جدی دانست و به شهروندان توصیه کرد كه با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی ، سلامت خود و خانواده هایشان را تضمین كنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار