رییس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: کلاهبرداری های مالی اینترنتی که یک دوم جرایم فضای مجازی استان را شامل می شد، در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به نصف کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 02 July 2015
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد قاسملو روز پنجشنبه افزود: در سه ماهه نخست سال جاری 85 درصد پرونده های ارجاعی به این پلیس کشف و پرونده های مربوطه مختومه و مجرمان به دست قانون سپرده شده اند.

وی اظهار داشت: مجرمان فضای مجازی هر روز چهره ای جدید به خود می گیرند و با ترفندهای ویژه و خاص و نو اقدامات خود را در این فضا انجام می دهند؛ بروز و ظهور و تنوع جرائم در فضای مجازی نشانگر گستره ی مناسب بودن زمینه انجام جرم در این فضا است.

وی ادامه داد: با پیشرفت های علمی انجام شده در زمینه فضای مجازی، روش های انجام جرم نیز در این فضا پیچیده تر و مدرن تر و نیمی از مجرمان با بررسی زمینه های موجود در این فضا اقدام به انجام جرم می کنند.

سرهنگ قاسملو خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت که کارگاهان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) بی کار نبوده و با رصد و مطالعه دقیق روش های مجرمان در برنامه های آموزشی خود به جوامع هدف، آموزش های متناسب و پیشگیرانه را ارائه می کنند.

وی افزود: در نتیجه این آموزش ها، برداشت های اینترنتی که در سال گذشته حدود یک دوم آمار جرایم را تشکیل می داد به حدود یک چهارم کاهش یافته است.

رییس پلیس فتا آذربایجان شرقی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: باید به طور مرتب دانسته های خود را در این مورد افزایش دهند تا در دام مجرمان گرفتار نشوند.

وی افزود: همانگونه که انجام اعمالی مانند تهمت، افترا، توهین، نشر اکاذیب و هتک حیثیت در فضای حقیقی جرم بوده و قابل پیگیری است، انجام این جرائم در فضای مجازی نیز جرم می باشد و در صورت شکایت شاکی خصوصی، قابل پیگیری و رسیدگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار