با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال اجرای طرح نظارتی اداره کل استاندارد بر مراکز عرضه در استان فارس تشدید می شود.
کد خبر: ۵۷۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 25 February 2018

تابناک فارس به نقل از صداوسیما: مدیر کل استاندارد فارس گفت: با توجه به نزدیکی روز‌های پایانی سال و افزایش خرید‌های مردم، کارشناسان این اداره کل نظارت خود را بر مراکز عرضه کالا تشدید کرده و نظارت بیشتری توسط این اداره کل اعمال می شود.

رهنما افزود: تولید کننده کالای استاندارد در واقع با حک علامت استاندارد بر روی محصول خود این تعهد قانونی را به مصرف کننده می دهد که در صورتی که در هر مرحله از مصرف کالا ثابت شود نقص و ایراد مربوط به کارخانه سازنده محصول باشد تمامی خسارات بوجود آمده را جبران و رضایت مشتری را جلب می‌ کند و همچنین تولید کننده متعهد می شود که کالای تولید شده مطابق استاندارد ملی ایران بوده و مکلف است مشخصات کامل محل تولید و تاریخ تولید و انقضاء آنرا بر روی محصول درج نماید.

مدیر کل استاندارد فارس گفت: در صورتی که مصرف کننده با خرید کالای استاندارد متحمل خسارتی شود می‌تواند با ارائه شکایت به اداره کل استاندارد و درخواست کارشناسی، اداره کل ضمن بررسی موضوع شکایت در صورتی که کارشناسان تشخیص دهند نقص و ایراد از کارخانه تولید کننده بوده اداره کل استاندارد از واحد تولیدی رسما می خواهد که نسبت به جبران خسارت و جلب رضایت مشتری اقدام نماید و در صورت استنکاف واحد تولیدی مراتب به مراجع قضایی منعکس خواهد شد.

وی افزود: در روز‌های انتهایی سال جاری بازرسی از مراکز عرضه تشدید خواهد شد تا بازار برای برخی از افراد سودجو ناامن شود و مردم با اطمینان بیشتری نسبت به خرید کالای استاندارد ایرانی اقدام نمایند.

رهنما با هشدار به کسانی که از روی عمد کالای غیراستاندارد و بدون مشخصات سازنده ارائه می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه تولیدکننده کالا پاسخگوی شکایات مشتری است درصورتی که عرضه کننده کالا محصولات بدون استاندارد و مشخصات تولید ازجمله آدرس دقیق سازنده عرضه کنند خود عرضه کننده بعنوان متخلف بایستی پاسخگوی هرگونه مشکل بوجود آمده باشد.

وی به مردم توصیه کرد: کالاهای مورد نیازشان را از مراکز عرضه معتبر خریداری کنند.
مدیرکل استاندارد گفت: در ده ماهه گذشته سال جاری از ۶ هزار فروشگاه و مراکز عرضه کالا در سطح استان بازدید و بازرسی بعمل آمده است.

رهنما از شهروندان و مصرف کنندگان خواست قبل از خرید کالا به علامت استاندارد و کد ده رقمی درج شده زیر آن توجه کنند و با ارسال کد ده رقمی درج شده به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد ایران اطمینان حاصل نمایند تا درصورت داشتن شکایت بتوانند حقوق خود را مطالبه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار