کد خبر: ۵۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 04 July 2015
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز گفت: مشارکت تشکل‌های بخش خصوصی در ایجاد سایت دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان کلید خورد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عبادالله کامکار ظهر امروز در نشست هماهنگی ایجاد سایت دائمی  نمایشگاه بین‌المللی استان البرز اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی استان البرز، نیاز به داشتن نمایشگاه بین‌المللی در خور استان احساس می‌شود.

وی افزود: مجری سایت دائمی نمایشگاه بین‌المللی باید مورد تأیید کارگروه صادرات غیرنفتی و به‌دور از سیاست‌زدگی انتخاب شود و به همین منظور مقرر شد نمایشگاه بین‌المللی به صورت شرکتی سهامی در استان تأسیس شود که کلیات این امر مورد تأیید کارگروه قرار گرفت و در خصوص جزییات مقرر شد در جلسه کمیته کارشناسی، سهامداران آن بر اساس میزان آورده تعیین و سپس در خصوص جانمایی این سایت براساس استانداردها و تأییدیه دستگاه‌های ذیربط در کارگروه تصمیم‌گیری شود.

این مسئول تأکید کرد: در این راستا نتایج کارگروه به منظور اخذ مجوز رسمی به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه سیاست‌های دولت تدبیر و امید در جهت حمایت از توسعه تجارت خارجی با اولویت صادرات غیرنفتی و با حمایت جدی از بخش خصوصی است باید تحرکی در بخش اقتصادی با برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری دقیق و تقسیم کار ایجاد شود.

کامکار تأکید کرد: در حال حاضر سازمان توسعه تجارت ایران با اعزام هیئت تجاری از استان البرز به کشورهای هند و آفریقای جنوبی و پذیرش هیئت‌های تجاری از کشورهای عراق و لبنان از بین پیشنهادهای کمیته پایش تجارت خارجی با مسئولیت اداره کل صنعت، معدن و تجارت موافقت کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان بر اساس توان صادراتی استان و شناسایی بازارهای هدف بیشتر، دستاوردهای مفیدتری محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار