استاندار مازندران گفت: با تمهیدات درنظرگرفته شده مصوب شد روند صدور مجوز که دو سال طول می کشید به 2 روز کاهش یابد.
کد خبر: ۵۷۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸ 03 March 2018

به گزارش تابناک : محمد اسلامی بعدازظهر شنبه در حاشیه جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت، شوارهای برنامه ریزی و توسعه استان را به همراه شورای گفتگو دو نشست تعیین کننده در جهت توسعه استان توصیف کردو گفت: اهداف مورد نظر این شوراها درقانون پیش بینی شده و حصول نتیجه مورد نظر در این شوراها در برنامه های مدیریتی و توسعه ای دولت برای استانها قرار دارد.
وی ادامه داد:در شوراهای گفتگو تمامی برنامه ها ،جهت گیری ها و کارکردهای مختلف دستگاههای اجرایی مرور می شود و مصوبات قابل پیگیری به تصویب می رسد.
اسلامی شورای برنامه ریزی و توسعه استان را یکی از ظرفیت های قدرت مدیریتی برشمرد و تصریح کرد: روان سازی امور ،اصلاح فرآیند های طولانی و کوتاه کردن زمان پاسخگویی به استعلامات و مراجعات به همراه کاهش بروکراسی اداری از موارد مورد توجه این شورا به شمار می آید.
استاندار مازندران از زمان بر بودن صدور مجوزها انتقاد کردو افزود : روند درخواست و صدور مجوز در گذشته به دو سال می رسید که با تمهیدات در نظر گرفته شده مصوب شد این زمان به حداکثر 48 ساعت کاهش یابد.
اسلامی به دیگر مصوبات شورای برنامه ریزی اشاره و عنوان کرد: زیر بار رفتن مرکز دیتای استان ، اجرای پنجره واحد به صورت الکترونیکی ، ثبت اطلاعات دستگاهها درمرکز دیتای استانی از مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه بوده است.
وی شورای گفتگو را یکی از مصوبات کارآمد مجلس شورای اسلامی دانست و یادآور شد: این شورا رفع موانع تولید ورونق بخشیدن به اقتصاد ، بستر سازی برای اقتصاد مقاومتی و گسترش اقتصاد مردم پایه را از اولویت های کاری خود می داند و در این زمینه فعالیت می کند.
استاندار مازندران در خصوص روند کاری شورای گفتگو به بیان توضیحات بیشتری پرداخت و تاکید کرد: بررسی موانع موجود در روند توسعه کسب و کار و خدمات اجرایی از سرفصل های مهم این شورا است.
اسلامی تسهیل در روند جذب سرمایه ها را از نکات قابل توجه خواند و یادآور شد: با استفاده از ظرفیت رفع موانع تولید می توان امید را در بخش خصوصی ایجاد کرد و با پشتیبانی از این بخش جذب سرمایه ها را در پرتو تسهیلات قانونی سرعت بخشید.
وی روند توسعه متوازن در استان را مورد تاکید قرارداد وبها دادن به کارهای علمی و پژوهشی را مهم دانست و خاطر نشان کرد:مطالعات آمایشی استان به همراه استعدادهای سرزمینی و جمعیتی و نقشه توان اکولوژیک مازندران تهیه شده که با بررسی آن سعی داریم بهترین برنامه را برای استفاده از ظرفیت های استانی پیاده کنیم.
استاندار مازندران هماهنگی تمام دستگاهها را برای انجام درست وظایف خواستار شدو اظهار داشت :باید در نگاه و کارکرد انجام کارها نگاه غربالگری داشته باشیم و بتوانیم با به کار بستن بهترین روش ها با کمترین هزینه سرمایه ها را به سمت رونق و شکوفایی اقتصادی سوق دهیم.

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار