قائم مقام معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه خبر داد
قائم مقام معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: امسال چهار هزار و 347 اثر به جشنواره هنر آسمانی رسید که دو برابر سال گذشته بود.
کد خبر: ۵۷۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 05 March 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد غلامرضایی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره هنر آسمانی در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا با اشاره به اهمیت پرداختن به هنر در دیدگاه رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایشان فرمودند که رساترین و کاربردی ترین ابزار ابلاغ پیام، ابزار هنر است، هیچ تمدن و فرهنگ و پیامی ماندگار نمی‌شود، مگر این که در قالب هنر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره هنر آسمانی از سال گذشته براساس ابلاغ مدیر حوزه‌های علمیه به معاونت تبلیغ واگذار شد، دلیل این مساله نمود داشتن بحث تبلیغ در این جشنواره بود، پیش از فراخوان برای جشنواره 6 جلسه شورای سیاستگذاری برگزار شد.

قائم مقام معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه افزود: از ابتدای مهرماه برای ارسال آثار به جشنواره هنر آسمانی فراخوان داده شد، مهلت ارسال آثار تا پایان دی ماه بود، برای بررسی آثار جشنواره کمیته‌هایی در بخش‌های هنرهای تجسمی، شعر، داستان، هنرهای نمایشی و پژوهش تشکیل شد و این کمیته‌ها 30 جلسه برگزار کردند.

غلامرضایی با اشاره به قالب‌های جشنواره هنر آسمانی اظهار کرد: این جشنواره در قالب‌های همچون پایان نامه، مقاله، نرم افزار، نقاشی، خوشنویسی، گرافیک، نثر ادبی، شعر، پویانمایی، نمایشنامه، مستند، فیلم نامه و فیلم بود.

وی ادامه داد: دوره‌های گذشته جشنواره هنر آسمانی در قالب سه موضوع بود، اما امسال موضوع‌های این جشنواره به 16 موضوع رسید.

قائم مقام معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه افزود: محورهای جشنواره هنر آسمانی در قالب موضوعاتی همچون فضای مجازی، اخلاق و عرفان، ولایت فقیه، عاشورا، اقتصاد مقاومتی، مدافعان حرم، ایثار و شهادت، مسائل اخلاقی، تبلیغ نوین، قرآن، اهل بیت(ع) و خاطرات و تجربیات تبلیغی است.

غلامرضایی با اشاره به ویژگی‌های ششمین دوره جشنواره هنر آسمانی اظهار کرد: در این دوره بخش بین الملل به جشنواره هنر آسمانی اضافه شد، این کار با همکاری جامعه المصطفی صورت گرفت.

وی ادامه داد: امسال چهار هزار و 347 اثر به جشنواره هنر آسمانی رسید که دو برابر سال گذشته بود، تعداد آثار جشنواره در بخش بین المللل هزار و 855 اثر و در بخش داخلی دو هزار و 492 است، شعر، عکس، پژوهش، گرافیک و داستان جزو قالب‌هایی بود که بیشترین اثر در آن قالب به جشنواره هنر آسمانی رسید.

قائم مقام معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: در آینده نسبت به تشویق طلاب به پرداختن به موضوعات هنری در قالب جشنواره هنر آسمانی خواهیم پرداخت، طلاب باید برای تحقق اهداف حوزه تلاش کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار