مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: از آغاز خرید محصول گندم در این شهرستان تاکنون بیش از چهارهزار و 175 تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است.
کد خبر: ۵۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 05 July 2015
به گزارش تابناک یزدمهدی غیب الهی افزود: این میزان گندم توسط پنج مرکز خرید شرکت های تعاونی روستانی و بخش خصوصی با نرخ مصوب خریداری شده است .
وی اظهار کرد : در سال زراعی جاری بیش از سه هزار و 250 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان بصورت طرح مکانیزه به کاشت گندم اختصاص یافت.
این مسوول ادامه داد: با احتساب سه هزار و 700 کیلوگرم در هکتار مقدار 12 هزار تن گندم از کشتزارهای این شهرستان برداشت می شود.
مدیر جهادکشاورزی ابرکوه بابیان اینکه 15 درصد اراضی گندم در پی کاهش نزولات جوی و سرمازدگی در اسفند ماه سال گذشته کاهش یافته است ، افزود : تداوم خشکسالی و آفت آبهای زیر زمینی و تغییر الگوی کاشت سطح زیر کاشت گندم از 5 هزار و 700هکتار به سه هزار و 250 هکتار کاهش یافته است.
غیب الهی با بیان اینکه از اوایل خرداد ماه سالجاری کار برداشت گندم و جو از مزارع این شهرستان آغاز شده اضافه کرد: کار برداشت گندم توسط چندین دستگاه کمباین مهاجر و دروگر در اراضی این شهرستان انجام می شود.
شهرستان ابرکوه دومین قطب تولید کننده گندم استان یزد می باشد ونقش بسزایی هم در تولید محصولات زراعی و دامی دارد.
17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی و باغی اختصاص داردکه 4هزار و 500 هکتار آن به باغات میوه اختصاص دارد.
شهرستان ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی یزد قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار