نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد با اشاره به پاداش بزرگ كمك به نيازمندان، يكي از روش‌هاي رسيدن به قرب الهي را خدمت كردن به بندگان خداوند دانست.
کد خبر: ۵۷۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 07 March 2018

 آيت الله «محمدرضا ناصري» در مراسم جشن نيكوكاري استان كه به صورت نمادين در دبيرستان دخترانه حاج احمد فلاح برگزار شد، ضمن اشاره به روايتي از خانواده اميرالمومنين(ع) و حضرت زهرا(س) كه طي سه روز روزه‌داري افطار خود را به افراد نيازمندان اعطا كردند، از پاداش بزرگ كمك به نيازمندان كه خداوند  در قران كريم آنرا به مومنان وعده داده است، خبر داد.

وي با اشاره اخير خود با جامعه پزشكي گفت: در اين ديدار اظهار كردم كه امروز پزشكان ما بايد علاوه بر انواع درمان‌هاي جسماني، افراد را متوجه خدادرماني نيز بكنند.

وي افزود: بايد اذهان جامعه را متوجه خدا و موهبت‌هاي خداوندي كنيم و شرايطي فراهم آورند از گناه دور و به قرب الهي نزديك‌تر شوند.

ناصري يكي از روش‌هاي رسيدن به قرب الهي را خدمت كردن به بندگان خداوند ذكر كرد.

آيت الله ناصري در پايان نيز با ذكر خاطره‌اي از امام راحل(ره) در دوران تبعيد به نجف و پاريس، اظهار كرد: امام در همه حال حتي دوران سخت تبعيد نيز به فكر مردم كشور و رنج‌ها و مشقت‌هايي كه متحمل مي‌شدند، بودند.

«محسن عليزاده» مدير كل كميته امداد استان نيز در اين مراسم برگزاري اين حركت نمادين جشن نيكوكاري را حاوي دو پيام مهم دانست و تصريح كرد: نكته اول اهميت تبليغ و ترويج و توسعه اين سنت حسنه در جامعه است كه دانش اموزان به عنوان قشري موثر مي‌توانند سفير خوبي در اين رابطه براي خانواده‌ها و جامعه خود باشند.

وي افزود: پيام دوم اين جشن كه امروز در سطح مدارس استان و كشور برگزار مي‌شود نيز اين است كه دانش‌اموزان در داخل مدرسه از مشكلات ديگر دوستان خود غافل نشوند با رعايت عزت نفس آنها در جهت ياري آنها برآيند.

«علي سرداري» معاون پرورشي آموزش و پرورش استان نيز در اين مراسم از برگزاري جشن نيكوكاري در 1800 مدرسه سطح استان خبر داد و گفت: مهمترن هدف از برگزاري اين جشن در مدارس فرهنگ‌سازي براي كمك به نيازمندان است.

وي با تاكيد بر نهادينه شدن شناخت و كمك به نيازمندان جامعه در دورن افراد، گفت: خوشبختانه دانش‌اموزان استان در سطح مدارس نه تنها در دو روز نمادين جشن عاطفه‌ها و جشن نيكوكاري بلكه در تمام ايام سال چه به صورت مادي و چه تحصيلي و معنوي براي كمك به دوستان نيازمند خود تلاش مي‌كنند.

از ديگر بخش‌هاي اين مراسم اجراي دكلمه، پخش كليپ و برپايي نمايشگاه خيريه دستاوردهاي دانش‌اموزان اين مدرسه بود كه مسئولان در پايان از نمايشگاه مذكور نيز ديدن كردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار