مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی گفت: از اتمام استخر اختصاصی شیرجه غافل نشده‌ایم و به‌زودی شاهد افتتاح این استخر خواهیم بود.
کد خبر: ۵۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱ 05 July 2015
به گزارش خبرنگار ما ، سیدمحمد شروین‌اسبقیان در نشست تخصصی هیئت شنای استان اظهار داشت: نهادینه شدن نیاز اصلی اخلاق‌مداری در ورزش است.

وی تصریح کرد : طرح موضوع اخلاق‌مداری و نهادینه شدن اخلاق‌مداری باید در جامعه ورزشی محقق شود و برای داشتن ورزشکارانی اخلاق‌مدار باید از رده‌های سنی نونهالان و تیم‌های پایه آغاز کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی گفت: جامعه ورزشی باید به مدال زرین اخلاق‌مداری و پایبند بودن به آرمان‌های فرهنگی و رفتاری دست یابد.

اسبقیان با اشاره به سخن گهربار امام راحل (ره) گفت: سخن امام راحل که در همه ابعاد انسانی ورزش کنید، مقصود حضرت امام (ره) پرورش چند‌جانبه روحی، جسمی، سلامت اخلاق و پرورش صفات والای انسانی است و ورزش باید به صفات والای ورزش مزین باشد.

وی گفت: ورزش باید سرشار از احترام به بزرگ‌ترها باشد. این احترام یک ارزش باشکوه محسوب می‌شود و باید صفات مردانگی و جوانمردی و نیز گرفتن دست افتادگان در بطن ورزش ما تقویت شود.

اسبقیان تصریح کرد. : توسعه فرهنگی و اخلاق اسلامی در راس برنامه‌های هیئت شنای جای دارد و مهم‌ترین رسالت اداره کل ورزش و جوانان استان و هیئت‌های ورزشی استان و حتی در شهرستان‌ها توسعه ارزش‌های فرهنگ اسلامی و دینی بر مبنای اخلاق‌مداری اسلامی و عزت اسلامی است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شنا و شیرجه و واترپلو اولویت مهم ورزش استان در بازی‌های آسیایی و حتی المپیک است و شیرجه، شنا و واترپلوی آذربایجان‌شرقی با وجود قهرمانان در گذشته و حال نیاز به شوک و تحول جدیدی در ساختار و برنامه‌های خود داشت که این امر با ایجاد یک سیستم مناسب نتیجه مناسب داده و شاهد رشد و پیشرفت مناسبی در شنا و شیرجه استان هستیم.

وی افزود: همواره رشد شنا، شیرجه و واترپلوی آذربایجان‌شرقی یکی از دغدغه‌های اصلی برنامه‌ریزی و سیاست‌کاری ورزش استان بوده و با به‌کارگیری نیروهای متخصص و برنامه‌‌ریز و استفاده از ظرفیت ویژه پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان شاهد نتایج بسیار خوبی در مدت دو سال گذشته در شیرجه و خصوصا شنا و واترپلو در رده سنی پایه هستیم و مدال‌های کسب شده گواه این ادعاست.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: شنا و شیرجه در کنار دوومیدانی و ژیمناستیک اولویت مهم ورزش استان در بازی‌های آسیایی و حتی المپیک است و برای مدال‌آوری قهرمانان این رشته‌ها توجه و برنامه‌ریزی‌های خاصی داریم و برای استمرار این موفقیت‌ها چشم‌انداز و دورنمایی خوبی را متصوریم.

اسبقیان تدوین طرح یکسان‌سازی آموزش شنا در استخرهای شنا را اقدامی ارزشمند از سوی هیئت شنا دانست و بر اجرای این طرح تاکید کرد.

وی افزود: افزایش 33 درصدی شناگران استان در سال 93 نسبت به سال 92 و استعدادیابی بر اساس آمایش سرزمینی قهرمان‌پروری در شنا به یک دوره فعالیت و سرمایه‌گذاری بزرگ چندین سال نیاز دارد و هیئت شنا استان با داشتن 50 استخر فقط در شهر تبریز می‌تواند از این ظرفیت استفاده کرده و سرعت بیشتری به قهرمان‌پروری و توسعه ورزش قهرمان دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی گفت: اتمام استخر 50 متری مجموعه ورزشی یادگار امام مهم‌ترین هدف توسعه فضای ورزش استان بوده و برای اتمام این استخر که نیاز تیم‌های استانی و برگزاری رقابت‌های بین‌المللی است تلاش می‌کنیم و در کنار این استخر از اتمام استخر اختصاصی شیرجه غافل نشده‌ایم و به‌زودی شاهد افتتاح استخر شیرجه تبریز خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار