در وزن 42 كيلوگرم صورت گرفت
تكواندوكار استان قم با كسب مقام نايب‌قهرماني به نشان نقره پيكارهاي پاراتكواندو آزاد آفريقا و انتخابي بازي‌هاي پارالمپيك دست يافت.
کد خبر: ۵۸۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ 30 March 2018

به گزارش تابناک قم، محمدرضا شعبانی که نخستین تکواندوکار قم قمی اعزامی مسابقات برون‌مرزی سال 1397 محسوب می‌شود، در ترکیب تیم ملی پاراتکواندو معلولین ایران راهی مسابقات آزاد آفریقا شد و با کسب مدال نقره این رقابت‌ها به ایران و شهر قم بازگشت.

شعبانی یکی از نفرات شاخص تکواندو قم در رشته پاراتکواندو به شمار می‌رود و پیش از این سابقه همراه با تیم ملی ایران به مسابقات قهرمانی آسیا نیز اعزام شده و در میادین کشوری این رشته نیز عناوین و افتخارات متعددی به نام خود، تکواندو و ورزش قم ثبت کرده است.

شعبانی در مسابقات 2018 قاره آفریقا عضو تیم ملی پاراتکواندو ایران بود، در شرایطی که سومین دوره مسابقات پاراتکواندو قاره آفریقا در شهر آگادیر کشور مراکش به انجام رسید و در ترکیب تیم ‌ملی پاراتکواندو ایران تکواندوکاران اوزان 42 و 44 کیلوگرم به میدان رفتند.

مجموعا پنج پاراتکواندوکار عضو تیم کشورمان بوند و محمدرضا شعبانی در کنار سعید صادقیان‌پور و احمد نریمانی در وزن 42 کیلوگرم با حریفان رقابت کردند، ضمن اینکه و دو نماینده دیگر تیم ملی در وزن 44 کیلوگرم محمود جعفرزاد و اصغر عزیزی بودند و با هدایت پیام خانلرخانی در میدان حاضر شدند.

در شرایطی که مهدی احمدی به عنوان مربی و مسعود لشکری به عنوان سرپرست دیگر اعضای کادر این تیم بودند، با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، هوگوپوشان سایر قاره‌ها نیز مجاز به شرکت در این رقابت‌ها بودند زیرا امتیاز این مسابقات برای تکواندوکاران قاره آفریقا G4 و برای تکواندوکاران سایر قاره‌ها در راه کسب سهمیه پارالمپیک آینده G2 بود.

مدال نقره محمدرضا شعبانی از پیکارهای پاراتکواندو آزاد قهرمانی آفریقا در کشور مراکش نخستین مدال برون‌مرزی ورزش قم و رشته تکواندو در سال 1397 بود و بدین‌ترتیب شعبانی از گزینه‌های کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو ژاپن برای ورزش قم محسوب می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار