شهردار سبزوار از اجرای طرح جداسازی آب مصرفی پارک‌های سبزوار از شبکه آب شرب شهری خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 07 July 2015
محمدعلی طالبی در نشست خبری با اصحاب رسانه سبزوار با اشاره به اجرای طرح جداسازی آب مصرفی پارک‌های سبزوار از شبکه آب شهری این شهرستان اظهار داشت: برای اجرای این پروژه دارای طرح مصوب هستیم و بر اساس این طرح اقدام به ساخت بزرگترین مخزن جمع آوری آب خام با ظرفیت هزار مترمکعب در شهرستان کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دو مخزن دیگر نیز در محل پارک‌های ایرانیان و محدوده شهدای گمنام سبزوار طراحی و مستقر شده است، تصریح کرد: در همین راستا طرح اجرای تکمیل شبکه انتقال آب از این مخازن به فضای سبز شهر سبزوار در حال اجراست .

طالبی با بیان اینکه امروز بیش از 80 درصد فضای سبز سبزوار از نعمت آب غیرشرب بهره‌مند است، خاطرنشان کرد: بیش از 300 هکتار از فضای سبز شهرستان توسط آب خام غیرمصرفی آبیاری می‌شود که با توجه به بحران آبی که در منطقه داریم اقدامی مهم و موثر است.

وی با بیان اینکه تنها مشکل ما در زمینه آبیاری فضای سبز در منطقه توحیدشهر سبزوار است، عنوان کرد: در این منطقه آب خام غیرمصرفی نداریم و مجبوریم از آب شرب و آبیاری توسط تانکر استفاده کنیم که با توجه به طراحی مخزن یک‌هزار مترمکعبی در این منطقه باید خط انتقال آب این مخزن نیز اجرا شود.

شهردار سبزوار با بیان اینکه امروز منابع آبی شهرستان با مشکل جدی مواجه شده است، ادامه داد: برای آبرسانی به پارک‌ها و فضای سبز شهرستان نیازمند ساخت دو مخزن آبی بزرگ دیگر برای بهره‌برداری از آب غیرشرب شهرستان نیز هستیم که امیدواریم به زودی بتوانیم این مخازن را نیز بسازیم.

وی افزود: در سال گذشته برای اجرای پروژه آبیاری قطره‌ای فضای سبز شهرستان، اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد هزینه شده است.

وی با اشاره به طرح شهرداری سبزوار برای حفظ بافت تاریخی این شهرستان اضافه کرد: بیش از 160 هکتار بافت تاریخی در محدوده شهر داریم که دارای مصوبه دولت است و به هیچ عنوان برای ساخت و ساز در این منطقه پروانه ساخت و ساز رایگان داده نمی‌شود.

طالبی با بیان اینکه برای ساخت‌ و ساز در محدوده بافت فرسوده شهرستان با مالکان و سرمایه‌گذاران نیز همکاری می‌کنیم، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که شهرداری به صورت جدی در بافت فرسوده وارد شده پروژه بزرگ ارگ امیریه است که شهرداری سبزوار در بیش از چهار هکتار این پروژه مداخله مستقیم و در پنج هکتار آن مداخله غیرمستقیم دارد.

وی با اشاره به کاهش جدی درآمد شهرداری سبزوار ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش این اعتبارات، رکود اقتصادی حاکم بر بازار است که بر درآمدهای شهرداری نیز تاثیر جدی گذاشته است.

طالبی با بیان اینکه شهرداری سبزوار در سال 92 درآمدی بالغ بر 900 میلیون تومان در هر ماه داشته است، گفت: متاسفانه امروز درآمد شهرداری در هر ماه به 250 میلیون تومان رسیده که برای جبران این کاهش درآمد، شهرداری به سمت کسب درآمدهای پایدار رفته است و درآمدهای غیرپایدار شهرداری نیز در امورات دیگری هزینه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار