معاون فرماندار:
رشت - ایرنا - معاون فرماندار ماسال گفت: با تامین زیرساخت های لازم برای چاه های عمیق بلااستفاده، بخشی از شالیزارهای این شهرستان از خطر خشکسالی نجات می یابد.
کد خبر: ۵۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 07 July 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل قاسمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید سرزده از شالیزارهای در معرض خشکسالی شهرستان ماسال، با جدی دانستن خطر خشکسالی تصریح کرد: باید با نظارت دقیق از سوء مدیریت در توزیع آب کشاورزی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه زمین های کشاورزی 18 روستا در شهرستان ماسال در معرض خطر خشکسالی قرار دارند، افزود: طی این بازدید سعی شد راهکارهای لازم جهت استفاده از تمامی ظرفیت های تامین آب کشاورزی شهرستان، مورد بررسی قرار گیرد.

وی یادآور شد: قسمت اعظمی از شالیزارهای شهرستان، به دلیل عدم بارندگی و اینکه به روش سنتی و از طریق آب های سطحی و رودخانه ها آبیاری می شوند؛ در معرض بحران کم آبی قرار دارند.

معاون فرماندار ماسال بکارگیری چاه های عمیق و نیمه عمیقی که به دلیل سوء مدیریت و عدم پیش بینی زیرساخت های لازم از بدو احداث بدون استفاده مانده بودند را از دستاوردهای این بازدید عنوان کرد.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال استفاده از چاه عمیق روستای خانقاهبر به دلیل عدم پیش بینی شبکه برق مناسب تاکنون میسر نبود که با مشارکت مردمی و همکاری ادارات جهاد کشاورزی و برق با بهره برداری از این چاه، بیش از 80 هکتار از اراضی کشاورزی این روستا از خطر خشکسالی رهایی می یابند. 

قاسمی اضافه کرد: همه تلاش مسوولان در ستاد مدیریت بحران ماسال بر این است با تشکیل جلسات ویژه در خصوص بحران کم آبی ،بازدیدهای پی در پی و استفاده از همه ظرفیت شهرستان از میزان خسارت شالیزارهای کشاورزی بر اثر خشکسالی کاسته شود.

وی با تاکید بر لزوم حضور و مشارکت همه جانبه ادارات ذیربط در جهت رفع مشکل کم آبی گفت: فائق آمدن بر خطر خشکسالی بدون مشارکت و همکاری عموم کشاورزان میسر نخواهد بود.

شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و هفت هزار و 250 هکتار اراضی شالیزاری دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار