نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس (رسام) در خرمشهر آغاز به کار کرده است.
کد خبر: ۶۰۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ 03 May 2018

سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس به منظور بازشناسی نقش بی‌بدیل دوران دفاع مقدس در اقتدار، عزت و امنیت پایدار ایران اسلامی و شکل‌گیری فرهنگ مقاومت و ایثارگری امت اسلام در مقابله باعوامل و جریانات وابسته به نظام جهانی سلطه و انعكاس سیمای حماسه آفرینی، مقاومت و ایثارگری مردان و زنان قهرمان و دلیر ایران اسلامی، جبهه‌ مقاومت اسلامی و پاسداشت مدافعان حرم و تعالی فرهنگ و هنر دفاع مقدس در بین فیلمسازان جوان، اولین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه دفاع مقدس با نام "رسام" را با رویكرد مدافعان وطن و مدافعان حرم در دو بخش اصلی فیلم ( شامل١8٠ ثانیه‌ای، مستند، داستانی، پویانمایی و نماهنگ) و فیلمنامه برگزار می‌كند.

این جشنواره که از ۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ در سینما نخل خرمشهر برگزار می‌شود، از روز چهارشنبه 12 اردیبهشت فیلم‌های کوتاه و آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره "رسام" را بر روی پرده سینما نخل خرمشهر به نمایش گذاشته است. همچنین مجتمع فرهنگی سوم خرداد خرمشهر از عصر روز 11 اردیبهشت میزبان فیلمسازان و فیلمنامه‌نویسانی که آثارشان به بخش مسابقه راه یافته بوده است.

تعداد ۲۳۵۳ اثر به دبیرخانه بخش ملی و بین‌المللی این جشنواره ارسال شده است. در بخش بین‌الملل از میان ۱۴۵۸ اثر از ۹۲ کشور متقاضی حضور در نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام ۴۴ اثر از ۱۹ کشور به بخش مسابقه بین‌الملل راه یافتند که در این بخش ۱۱ اثر پویانمایی، ۱۲ اثر مستند کوتاه و ۲۱ اثر داستانی کوتاه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کشورهای حاضر در بخش بین‌الملل ایتالیا، ایرلند، دانمارک، انگلیس، لهستان، اسلوونی، فرانسه، بوسنی و هرزگوین، آمریکا، اردن، ترکیه، عراق، سوریه، مصر، هند، بنگلادش، افغانستان، فلسطین و ایران هستند.

عراق با هشت اثر، ترکیه با پنج اثر و فلسطین و ایتالیا هر کدام با چهار اثر به ترتیب بیشترین نمایندگان در بخش مسابقه را دارا هستند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار