رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه عامل اصلی گرانی گوشت در بازار را صادرات دام دانست و گفت: میادین دام کرمانشاه از گوسفند خالی شده است.
کد خبر: ۶۰۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ 05 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حسن آمویی، با اشاره به دلایل بالا بودن قیمت گوشت در بازار کرمانشاه، مهمترین علت را صادرات قانونی و غیرقانونی دام دانست وافزود: در آخرین مورد مجوز صادرات ۱۰ هزار راس دام از کرمانشاه صادر شده که این میزان صادرات ظرف مدت حدود یک ماه صورت می‌گیرد که رقم بالایی است.

وی اظهار کرد: این میزان صادرات باعث شده میادین از دام خالی شود و قصاب هر روز دام را با یک قیمت و آن هم به سختی از میدان دام تهیه کند.

رئیس اتحایه قصابان کرمانشاه یادآوری کرد: علاوه بر صادرات قانونی، تعداد بسیار زیادی هم دام به صورت غیرقانونی از استان خارج می‌شود.

آمویی این میزان صادرات را باعث برهم خوردن میزان عرضه و تقاضا دانست که نتیجه آن گرانی گوشت در بازار است.

وی با بیان اینکه اکنون قصابان هر کیلوگرم گوسفند را کیلویی ۴۸ هزار تومان از چوبدار یا واسطه می‌خرند، تصریح کرد: برای هر کیلوگرم حدود پنج هزار تومان هزینه ذبح نیز پرداخت

می‌شود و قصابان نیز سود بسیار کمی در حدود ۱۰ درصد و نزدیک به پنج هزار تومان برای خود در نظر می‌گیرند.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه ادامه داد: با وجود همه این هزینه‌ها، قصابان برای رفاه حال مردم گوشت گوسفند را کیلویی ۵۰ هزار تومان در بازار می‌فروختند که اخیرا مصوبه‌ایبدون حضور اتحادیه قصابان تعیین شده که بر اساس آن قیمت گوشت گوسفند کیلویی ۴۷ هزار تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه مسئولین باید برای تعیین این قیمت کارشناسی بیشتری انجام می‌دادند و حداقل در میدان دام حاضر می‌شدند و شرایط را می‌دیدند، خاطرنشان کرد: با این وجود قصابی‌هاقیمت ۴۷ هزار تومان را پذیرفته‌اند و تابلو‌های خود را با این قیمت تغییر دادند.

آمویی عنوان کرد: ما تابع قانون هستیم، اما تقاضا داریم قیمت‌گذاری با کار کارشناسی بیشتری صورت گیرد و نتیجه آن هرچه باشد ما می‌پذیریم.

وی معتقد است، در شرایط کنونی اگرچه قصابان شرایط سختی را می‌گذرانند، اما ظلم اصلی به مصرف کننده وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه قصابان راهکار کاهش قیمت گوشت در کرمانشاه را مدیریت صادرات دانست و تاکید کرد: صادرات دام باید بر اساس میزان تولید و مازاد آن باشد، نه اینکه صادرات ازسفره مردم صورت گیرد و حق مردم از دست برود.

وی همچنین خواستار کاهش هزینه‌های خدمات کشتارگاهی شد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار