تعداد مسموم شدگان قارچ‌های کوهی مراجعه کننده به مراکز درمانی فارس به ۳۳ نفر رسید.
کد خبر: ۶۰۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 19 May 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شمار مسمومان مصرف قارچ سمی در فارس به ۳۳ نفر رسیده و ۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
عبدالرسول همتی افزود: از این تعداد ۹ نفر در بیمارستان نمازی شیراز بستری هستند و یک نفر نیز به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی در انتظار پیوند کبد است.
بیمارستان نمازی شیراز تنها مرکز ارائه دهنده خدمات پیوندی کبد در کشور است .
وی ادامه داد: افراد مسموم ۱۳ نفر از فارس، ۳ نفر از لرستان، ۶ نفر از زنجان، ۱۰ نفر از کرمانشاه و یک نفر از آذربایجان غربی هستند که به بیمارستان علی اصغر شیراز مراجعه کرده اند.
وی با بیان این که اختلال سلول‌های مغزی و آسیب شدید به کبد و کلیه‌ها از عوارض استفاده از قارچ‌های کوهی است به شهروندان توصیه کرد: از مصرف قارچ‌های فله‌ای، خودرو و طبیعی خودداری کنند چرا که قارچ‌های سمی از نظر ظاهری تفاوتی با قارچ‌های معمولی که در بازار عرضه می‌شوند ندارند، ولی سطح مسمومیت آن‌ها بسیار بالا است و جان افراد را تهدید می‌کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر این که شهروندان تنها از قارچ های بسته بندی شده با برند های معتبر و دارای تاریخ مصرف استفاده کنند ، گفت:علائم مسمومیت با قارچ‌ها مانند هر مسمومیتی تهوع، استفراغ، دل درد، سرگیجه و بی خوابی است اما در موارد شدیدتر می تواند منجر به مرگ فرد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار