تابناک کهگیلویه وبویراحمد
در ابتدای این گونه نزاع ها وپوشش اخبار آن توسط سایتهای خبری مسئولین ابتدا به شماتت رسانه ها دست می زنند وپس از آن به اصل موضوع ودلایل این ناهنجاری اجتماعی می پردازند
کد خبر: ۶۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 12 July 2015
این روزها یکی از تیترهای ثابت رسانه های استانی مربوط به نزاع های دسته جمعی می باشد که تبعات بسیار بدی برای استان به همراه داشته ودارد.در ابتدای این گونه نزاع ها وپوشش اخبار آن توسط سایتهای خبری مسئولین ابتدا به شماتت رسانه ها دست می زنند وپس از آن به اصل موضوع ودلایل این ناهنجاری اجتماعی می پردازند.درصورتیکه رسانه ها با برجسته کردن این ناهنجاری سعی در بیدارکردن مسئولین دارند ،همانطوریکه در این اتفاقات اخیر مسئولان به  واقعیت تلخی پی بردند که شاید برای آنها باور کردنش سخت بود.در نزاع دسته جمعی سی سخت عوامل متعددی از طرف رسانه ها عنوان شد همچنین تحلیل ها وراهکارهایی ارائه شد،کم کاریها عیان شد وخلاصه رسانه ها ابعاد پیدا وپنهان این حادثه را روشن کردند.حال دیگر مسئولین خود می دانند با توان مدیریتیشان !که صدالبته رسانه ها این اقدامات را هم پوشش خواهند داد.در همین راستا جلسه ای در شهر سی سخت تشکیل شدکه گزارش آن بدین شرح است:

جلسه معتمدین و اعضای شورای اسلامی شهر سی سخت صبح امروز در محل فرمانداری دنا با موضوع بررسی و ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات ناشی از نزاع دسته جمعی پیش آمده در سی سخت برگزار شد.

علی تاج امیری در این دیدار با اشاره اتفاق پیش آمده در سی سخت و ضمن تشکر از خوشتنداری هر دو طرف درگیری گفت:شک ندارم اگر این اتفاق در نقطه دیگری رخ داده بود تبعات بد و مشکلات حاد تری بوجود می آورد.

تاج امیری با اشاره به عقبه علمی و فرهنگی مردم سی سخت و ده برافتاب به یکی از نگرانی های مردم در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در این نزاع اشاره کرد و ادامه داد:مدیریت نیروی انتظامی در این جریان ایراداتی داشته که به وقت خود مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای درگیری تا زمان با اوج رسیدن این ماجرا زمان زیادی طول کشید خاطر نشان کرد:هماهنگی های لازم با یگان ویژه استان صورت گرفته بود ولی به علت وقفه پیش آمده در درگیری و ایجاد تصوری مبنی بر اتمام آن، یگان ویژه استان کمی دیر تر از زمان انتظار به درگیری ورود پیدا کرد.   

فرماندار دنا ادامه داد:شرط حضور نیروهای بسیج و سپاه در شرایط مختلف تعریف شده و با توجه به اینکه این ماجرا در شرایط خاکستری قرار داشت نیروهای سپاه پاسداران و بسیج اجازه ورود به درگیری را نداشتند.

وی با بیان اینکه افراد درگیر در حادثه که انتظارات غیر قانونی از نیروی انتظامی داشتند و خواهان آزادی افراد بازداشت شده بودند دستگیر شده اند ابراز داشت: تعدادی از مسببان دخیل در ناامنی ،شناسایی و تحویل مراجع قضایی شده اند.

رئیس شورای تامین شهرستان دنا ادامه داد پیرو رایزنی هایی که با مردم سی سخت و ده برافتاب داشته ایم و با توجه به خسارات وارده به هر دو طرف درگیری و حتی تعدادی از ادارات و شهرداری سی سخت و با توجه به ارتباطات سببی و نسبی بین این دو منطقه بهتر است ادعایدریافت خسارت به طرفین درگیری مطرح نشود .

تاج امیری ادامه داد: از بزرگان و ریش سفیدان دو طرف درگیری انتظار برگزاری جلسه ای مشترک برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد مغرض شد.

فرماندار دنا ضمن درخواست به برگزاری این جلسه تصریح کرد:ایجاد صلح و سازش بین دو طرف درگیری تاثیر خوبی بر پرونده افراد بازداشتی خواهد داشت. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار