مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از آغاز عملیات عمرانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۱۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 27 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، مرادعلی محمدی با اشاره به برگزاری مراسم کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه واقع در جنب پادگان توحید در ورودی شرقی شهر کرمانشاه در ۱۹ مهر سال گذشته و با حضور سرلشگر پاسدار یحیی رحیم صفوی مشاور عالی و دستیار فرمانده معظم کل قوا، استاندار و جمعی از مسئولین استان اظهار کرد: کار‌های مربوط به طراحی پروژه انجام شده و امسال عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه برای تامین اعتبار آغاز کار‌های عمرانی مرکز فرهنگی رایزنی‌های لازم از سوی استاندار کرمانشاه صورت گرفته، اضافه کرد: با تامین اعتبار کار ساخت این پروژه چهار ساله به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به حجم بالای کار عمرانی پروژه افزود: قرار است این مرکز فرهنگی در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار ساخته شود که فضای بسته تاسیساتی ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربعی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: این مرکز فرهنگی قرار است بخش‌های مختلفی نظیر موزه و نمایشگاه، سالن همایش، آمفی تئاتر روباز، کتابخانه، مسجد، فضای بازسازی عملیات مرصاد، فروشگاه محصولات فرهنگی و... را دارا باشد.

محمدی با اشاره به تامین محتوای مرکز فرهنگی افزود: از نظر محتوایی مشکلی برای راه اندازی مرکز فرهنگی نداریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه ساخت این مرکز فرهنگی را جزو مطالبات رزمندگان، ایثارگران و مردم استان برشمرد و افزود: مصمم به آغاز و اتمام کار ساخت این پروژه در استان هستیم.

محمدی بیان کرد: استان کرمانشاه جزو ۱۰ استان فاقد موزه دفاع مقدس است و این مهم ضرورت ساخت سریعتر این مرکز فرهنگی را در استان نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به ساخت دو مرکز فرهنگی و موزه در استان کرمانشاه در سه سال گذشته، افزود: یکی از این دو مرکز فرهنگی و موزه گیلانغرب و دیگری مرکز فرهنگی و موزه مرصاد است که هر دو تکمیل شده اند.

محمدی با بیان اینکه مرصاد به لحاظ موقعیت خاص خود و قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات و اتفاقاتی که در جریان جنگ تحمیلی در این منطقه رخ داده از اهمیت خاصی برخوردار است، اضافه کرد: در سه سال گذشته یادمان مرصاد در استان کرمانشاه به مرکز فرهنگی ارتقا پیدا کرده که این ارتقا در توسعه مرکز و اخذ اعتبارات بیشتر برای این مرکز اثرگذار
خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به یادمان‌های در دست ساخت استان داشت و اظهار کرد: در حال حاضر یادمان شهدای شیخ صله در منطقه بانه‌دار در نقطه صفر مرزی شهرستان ثلاث باباجانی تنها یادمان در دست ساخت استان می‌باشد که کار ساخت این یادمان در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

محمدی افزود: پیشنهاد ساخت یادمان شهید بهشتی روبروی ارتفاعات آهنگران در محور سرپلذهاب به قصرشیرین مطرح شده که در صورت اخذ موافقت‌های کشوری این یادمان نیز ساخته خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه سپس با اشاره به تهیه مجموعه ۱۰ جلدی دانشنامه دفاع مقدس استان در سه مبحث نقاط حماسی و عملیات‌ها، شهدا و اشخاص موثر در جنگ تحمیلی و نقش مردم استان در جریان جنگ تحمیلی، افزود: این دانشنامه با بیش از ۱۲۰۰ مدخل و مقاله در دست تدوین است.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز ملی کرمانشاه (پنجم مرداد) افزود: ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم باید توسط شورای فرهنگ عمومی استان پیگیری شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار