همزمان با دهه کرامت؛
مدیر انجمن سینمای جوانان قم گفت: هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان قم همزمان با دهه کرامت به همت این انجمن و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶ 28 May 2018

به گزارش تابناک قم،رضا ابوذر با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم و عکس استان قم در هجدهمین دوره آن همزمان با دهه کرامت، اظهار کرد: این جشنواره که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم برگزار می‌شود، به دنبال ایجاد انگیزه و فراهم کردن بستری مناسب جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند توسط جوانان مستعد استان قم است.

وی دیگر اهداف برگزاری این جشنواره را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: تبادل اندیشه‌ها و تجربیات در بین فیلم‌سازان، اکران فیلم‌های کوتاه در بین عموم مردم استان، گردهمایی همه فیلم‌سازان در فضایی پر از تلاش و همدلی، اکران و نقد و بررسی آثار در جهت پیشرفت کمیت و کیفیت فیلم‌های تولید شده، برگزاری نمایشگاه عکس و نشست و گفت‌وگو در خصوص کیفیت آثار منتخب و برگزاری ورک شاپ‌های تخصصی از جمله اهداف برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان قم به شمار می‌رود.

موضوعات جشنواره

مدیر انجمن سینمای جوانان قم به موضوعات این جشنواره اشاره و تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی، ازدواج جوانان، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و مدافعان حرم، ترویج محبت، همدلی، مهربانی و گذشت در بین شهروندان و شهری سالم و پاک از طریق فعالیت‌های فرهنگی از جمله موضوعات این جشنواره است.

ابوذر ادامه داد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ ترافیک، رانندگی صحیح و رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی، حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر، صنعت گردشگری، گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت، بوم گردی و طبیعت‌گردی و موضوع آزاد از دیگر موضوعات این جشنواره محسوب می‌شود.

وی در ادامه، شرایط شرکت در بخش فیلم را مورد اشاره قرار داد و گفت: هر فیلم‌ساز می‌تواند حداکثر ۲ فیلم در هر بخش‌های مستند، داستانی و پویانمایی و تجربی به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

مدیر انجمن سینمای جوانان قم، بیان کرد: هر اثر باید بر روی یک DVD و با کیفیت فایل پخش از کامپیوتر و DVD Player ارسال و مشخصات کارگردان و نام فیلم روی هر DVD نوشته شود.

ابوذر افزود: شرکت کنندگان بخش فیلم باید به همراه آثار ارسالی یک قطعه عکس ۳ در ۴ از کارگردان و یا کارگردانان و یک قطعه عکس صحنه و پشت صحنه را روی CD به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه چند ثانیه از اثر در تیزرهای تلویزیونی و فضاهای مجازی پخش می‌شود، تصریح کرد: فیلم‌های ارسالی نباید در جشنواره‌های گذشته استانی شرکت کرده باشد و همچنین باید مهر و امضای تهیه کننده در فرم درخواست درج شود.

 مدیر انجمن سینمای جوانان قم ادامه داد: راهیابی به بخش مسابقه و اکران فیلم‌ها منوط به تأیید هیئت انتخاب است و در صورت عدم راهیابی فیلم‌های بخش «الف و ب» به بخش مسابقه در بخش جنبی نیز اکران نخواهد شد.

ابوذر تأکید کرد: شرکت برای تمام مراکز سینمایی نهادها، مؤسسات آزاد سینمایی و فیلم‌سازان مستقل مهیا بوده و هرگونه موارد پیش بینی نشده به عهده دبیر جشنواره است.

جوایز جشنواره

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به جوایز جشنواره در بخش فیلم اشاره کرد و گفت: به بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم پویانمایی، بهترین فیلم داستانی بهترین فیلم تجربه گرا، بهترین تصویربردار، بهترین طراح صحنه و لباس، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد، بهترین تدوینگر، بهترین بازیگر زن، بهترین صدابردار، بهترین گریم، بهترین فیلم نامه فیلم و بهترین ساخت موسیقی فیلم جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر و دیپلم افتخار اهدا می‌شود.

مدیر انجمن سینمای جوانان قم جوایز بخش «ب» فیلم را مورد توجه قرار داد و گفت: به برگزیدگان اول تا سوم این بخش دیپلم افتخار، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

شرایط بخش عکس

وی در ادامه با تشریح شرایط بخش عکس هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان قم را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: هر عکاس می‌تواند سه قطعه عکس رنگی یا سیاه و سفید به دبیرخانه ارسال کند. همچنین عکس‌ها نباید در جشنواره‌های قبلی شرکت کرده باشد و باید روی یک DVD با کیفیت ۳۰۰ DPI جهت بازبینی و انتخاب ارسال شود.

ابوذر تصریح کرد: نام عکاس و تعداد اثر و شماره تلفن روی هر DVD باید نوشته شود و یک قطعه عکس پرسنلی همراه با فرم درخواست به دبیرخانه ارسال شود.

وی اضافه کرد: پس از راهیابی آثار به بخش مسابقه، عکاس می‌بایست آثار منتخب را در ابعاد ۷۰ در ۵۰ سانتی‌متر با کیفیت مناسب جهت نمایشگاه چاپ نماید و همچنین موارد پیش بینی نشده به عهده دبیر جشنواره است.

مدیر انجمن سینمای جوانان قم با اشاره به جوایز بخش عکس به برگزیدگان اول تا سوم این جشنواره اشاره کرد و گفت: به برگزیدگان این بخش دیپلم افتخار، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار

ابوذر در بخش پایانی سخنان خویش، گاه‌شمار جشنواره را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان قم ۳۱ خردادماه و اکران فیلم‌ها و نمایشگاه عکس نیز از ۲۵ الی ۲۷ تیرماه سال جاری خواهد بود و همچنین اختتامیه این جشنواره ۲۸ تیرماه ۹۷ همزمان با دهه کرامت است.

لازم به ذکر است علاقمندان به شرکت در هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان قم می‌توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه قم - بلوار امین - کوی ۲۱ - پلاک ۳ -انجمن سینمای جوانان قم ارسال کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار