رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، عید فطر را نشاطی دوباره برای دور دوم سفرهای تابستانی به استان گیلان عنوان کرد و از آمادگی کامل تاسیسات گردشگری و تمهیدات بیشتر برای میزبانی خبر داد.
کد خبر: ۶۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 13 July 2015
رضا علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جلسات متعددی به ریاست استاندار و معاونان ایشان با مدیران دستگاه های اجرایی ، بمنظور ارزیابی و تحقق اهداف سفر امن و جذاب برای گردشگران در استان انجام شده است. 

وی، با تاکید بر نظارت بر عرضه کنندگان خدمات گردشگری در گیلان، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 113 بازدید از تاسیسات و صنوف گردشگری استان انجام شده است و این روند تا پایان سفرهای تابستانی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: گشت های نظارتی از اماکن و تاسیسات گردشگری استان با جدیت با تخلفات احتمالی برخورد خواهد کرد تا سفری خوش را برای مسافران به یادگار بگذارد.

وی، از فعال شدن دستگاه های فرهنگی و اجتماعی در مناطق گردشگری استان خبر داد و تصریح کرد: تابستان امسال برگزاری جشنواره ها، ایستگاه ها و بازارچه های صنایع دستی توسط میراث فرهنگی گیلان تدارک دیده شده است.

وی، سواحل گیلان را از برجسته ترین نقاط گردشگر پذیر استان عنوان و اظهار کرد: تمهیداتی که برای حفظ مسافران اندیشیده شده نسبت به سال های گذشته متفاوت است و دستگاه های اجرایی تلاش ویژه ای برای ایجاد نشاط و آرامش برای گردشگران نموده اند.

وی به اجرایی شدن طرح ساماندهی سواحل دریا در گیلان اشاره کرد و افزود: این اقدام به منظور بهره مندی صحیح از مناطق گردشگری استان انجام شده است.

وی، گفت: همچنین، در راستای اشاعه فرهنگ بومی و محلی استان، نمایشگاه های صنایع دستی در کنار طرح های سالمسازی دریا و نیز نقاط گردشگری برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در بخش دیگری از سخنان خود ،از تشکیل کمیته های تخصصی گردشگری شهرستان ها خبر داد و گفت: تعامل خوبی بین دستگاه های مربوطه به منظور توسعه گردشگری گیلان ایجاد شده است.

75هتل، 21 هتل آپارتمان، 67 مجتمع گردشگری، 45 مهمانپذیر، 802 مسافرکاشانه، 192 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 52 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار