رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب از رکود شدید بازار فروش قیرطبیعی خبر داد و گفت: قیرطبیعی کرمانشاه بازار فروش چندانی در داخل و خارج از کشور ندارد.
کد خبر: ۶۱۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 29 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،جهانبخش مرجانی ، با اشاره به تعطیلی بسیاری از معادن قیرطبیعی کرمانشاه، اظهار کرد: در گذشته 30 معدن فعال قیرطبیعی داشتیم که اکنون تنها هفت تا هشت معدن از این تعداد فعال است.

وی ظرفیت برداشت از معادن قیرطبیعی استان در سال‌های گذشته را حدود 200 هزار تن در سال اعلام کرد که اکنون به کمتر از 50 تا 60 هزار تن در سال رسیده است.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب دلیل اصلی رکود معادن را نبود بازار فروش دانست و تاکید کرد: متاسفانه قیرطبیعی بازار فروش چندانی در داخل و خارج کشور ندارد و
مهمترین عامل آن نیز دلالان هستند.

مرجانی با بیان اینکه دلالان قیرطبیعی بی‌کیفیت و ارزان قیمت را خصوصا در بازارهای خارجی عرضه کردند، یادآور شد: این امر باعث شد بازار خوبی که در قیرطبیعی خصوصا در کشورهای دیگر داشتیم از دست برود.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب نبود امکان فرآوری را از دیگر مواردی دانست که باعث می‌شود بازار قیرطبیعی رونق چندانی نداشته باشد و افزود: بسیاری از افراد به دنبال راه‌اندازی واحد فرآوری قیرطبیعی بودند، اما تجهیزات و تکنولوژی مورد نیاز این کار را در اختیار نداریم و به دلیل شرایط تحریم‌ها هم تاکنون موفق نشده ایم آن را از دیگر کشورها دریافت کنیم.

مرجانی معتقد است، عدم فرآوری قیرطبیعی در شرایطی است که می‌توان از قیرطبیعی 70 تا 80 نوع ماده مرتبط به دست آورد و ارزش افزوده آن را چند برابر کرد.

وی گفت: از سوی دیگر با کاهش شدید قیمت قیرطبیعی در کشور نیز مواجهیم، بگونه‌ای که قیمت آن از تنی 700 تا 800 هزار تومان به تنی 200 هزار تومان رسیده و دلیل اصلی آن نیز تاثیرپذیری قیمت قیر از قیمت نفت خام است.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب با اشاره به ذخیره بالای قیرطبیعی در گیلانغرب و قصرشیرین، افزود: همه این عوامل باعث شده نتوانیم آنطور که باید از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار