استاد برجسته زبان وادبیات فارسی گفت: کرمانشاه نمونه ای خُرد، اما فراگیر - بی فُزود و کاست- از ایران بزرگ است.
کد خبر: ۶۱۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 03 June 2018

به گزارش  تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، میرجلال الدین کزازی در مراسم گرامیداشت مشاهیر بزرگ ایرانی که در دبستان سما کرمانشاه برگزارشد، با بیان اینکه این کودکان خُرد هستند که ایران فردا را پدید خواهند آورد، اظهار کرد: ایران بزرگ، کرمانشاه برین و ابر شهر در دبستان ها پایه ریخته می شود و آن توان و مایه ها در دبستان می آغازد به شکفتن.

وی تاکید کرد: اگر ما کودکان خود را درنیابیم و آن آب خُرد را به دریا دگرگون نکنیم، نمی توانیم ماهیان خُرد را به نهنگ فراببریم.

استاد ادبیات فارسی دانشگاه رازی کرمانشاه دبستان ها را از پایه های ایران بزرگ برین دانست و گفت: کرمانشاه نمونه برترین ایران می تواند بود، کرمانشاهی که روزگاری ابرشهر ایران خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ایران می تواند دیگر بار با رستاخیزی هزاره ای همان بشود که می تواند شد و نازش بزرگ من این است که این رستاخیز از کرمانشاه گوییا آغاز می گیرد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه نمونه ای خُرد اما فراگیر بی فُزود و کاست از ایران بزرگ است، ادامه داد: هرکس که می خواهد ایران را بدرستی شناسد بدان گونه که می سزد و می سازد، به ناچار باید نخست کرمانشاه را شناخته باشد.

وی عنوان کرد: ایران بهترین سرزمینی است که مزدا آفریده است.

کودکانمان را با مشاهیر ایرانی آشنا کنیم

در ادامه این مراسم محمدرضا حبیبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه بر لزوم آشنا کردن کودکان ایرانی با مشاهیر بزرگ کشور تاکید کرد و گفت: اگر کشوری گذشته خود را نشناسد قطعا بستر مناسبی برای تعلیم و تربیت در آن کشور ایجاد نمی شود.

وی افزود: حفظ هویت ملی، دینی و ایرانی از جمله مسائلی است که در جهت اعتلای کشور باید به آن ها توجه کنیم.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: آشنایی با هویت و گذشته پرافتخار ایرانی را باید از دوران دبستان به کودکان خود آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه مهد تمدن است لذا شایسته بهترین ها است، گفت: شهروندان کرمانشاهی باید درجه یک باشند و در این راستا باید برای فرزندان خود وقت بگذارند، شایستگی ها و پتانسیل های آنان را تشخیص دهند و بستر بروز آنها را فراهم کنند.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار