کد خبر: ۶۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲ 14 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،فرماندار دنا به همراه شماری از اعضای شورای اداری این شهرستان عصر دوشنبه با حضور در خانواده مرحوم رضایی خواستار عفو محیط بان دنا شدند.

 علی‌تاج امیری دراین دیدار با اشاره به فضیلت های گذشت بویژه درماه مبارک رمضان و اصالت و روحیه ارزشی خانواده مرحوم رضایی افزود: گذشت خانواده رضایی باعث نهادینه شدن فرهنگ گذشت در سطح استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون خانواده مرحوم رضایی با منطق، درایت، متانت و با حوصله در خصوص پرونده قتل فرزند خود عمل کرده اظهارکرد: شورای اداری این شهرستان از این خانواده بزرگوار طلب و استمداد برای بخشش دارد.

تاج امیری تصریح کرد: بافت قومی و قبیله ای و شرایط اجتماعی حاکم بر استان ایجاب می کند که همه شخصیت های مختلف از نهادهای اداری و غیراداری از این خانواده بزرگوار استمداد عفو کند.

وی با بیان اینکه بخشش جایگاه ویژه ای در مبانی دینی و معارف اسلامی دارد ابراز داشت: فرهنگ بخشش در میان لرزبانان و زاگرس نشینان از اهمیت خاصی برخوردار است.

تاج امیری با تقدیر از خانواده مرحوم رضایی که با درایت و تیزبینی و دوری از هر گونه رفتار غیرمنطقی تنها از طریق مجرای قانونی پیگر موضوع قتل فرزند خود بوده اند عنوان کرد: با توجه به رسیدن به حق خود از مجرای قانونی انتظار می رود این خانواه بخشش را در اولویت خود قرار دهند.

اسماعیل رضایی پدر مقتول نیز در این دیدار با ابزار گلایه از سوء مدیریت مدیر سابق محیط زیست استان گفت: مسوولان محیط زیست استان با کارهای غیر کارشناسی خود این تنش ها را در سطح استان تشدید می کردند.

وی حضور قاتل در منطقه حفاظت شده را غیر قانونی دانست و افزود: این محیط بان آموزش های لازم در راستای استفاده از اسلحه را ندیده بود.

رضایی با بیان اینکه تاکنون خانواده قاتل هیچ گونه درخواستی در راستای بخشش فرزند خود از خانواده مقتول نکرده اظهارکرد: این خانواده با انجام برخی از کارها باعث رنجش و آزرده خاطر خانواده مقتول نیز شده است.

پدر مقتول خود را یک دوستدار طبیعت خواند وعنوان کرد: برای یاد وخاطره فرزند خود در کنار خانه مسکونی اقدام به احداث پارک محله ای با کاشت ۳۸ درخت کرده ام.

رضایی تصریح کرد: انتظار می رود مسئولان، رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی یک آگاهی بخشی لازم برای حفظ محیط زیست نه از راه قوه قهریه بلکه از طریق فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم انجام دهند.

وی عنوان کرد: با رایزنی و همکاری با سایر بستگان تصمیم نهایی در این راستا گرفته خواهد شد.

رضایی از همه مسوولانی که در ماه مبارک رمضان با خانواده مقتول همدردی کرده‌اند تشکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار