رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهریز گفت: تاکنون ۵۵۰گونه گیاهی و جانوری در منطقه حفاظت شده کالمند، بهادران در بخش مرکزی این شهرستان شناسایی شده است.
کد خبر: ۶۱۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 09 June 2018

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز گفت: از این تعداد 450گونه گیاهی از جمله بادام گوهی، آویشن، زرشک، انغوزه، لاله کوهی، شقایق، گون، چوبک، شیرین بیان، انجیر و لاله کوهی است.
محمدرضا خدارحمی افزود: مهتمرین گونه های جانوری منطقه شامل آهو، کل و بز، قوچ و میش، زاغ بور، بلبل خرما، هوبره، جبیر، سهره خاکی و بزمجه بیابانی است.
وی ادامه داد: حفظ گونه های گیاهی و جانوری نادر منطقه به عنوان یک سرمایه مهم وظیفه ای همگانی است، امیدواریم مردم همچنان در کنار محیط بانان مسئولیت های خود را به خوبی ایفا کنند.
خدا رحمی تصریح کرد: بازدید علاقه مندان، گردشگران، دانش آموز و دانشجویان همه ساله با برنامه ریزی قبلی و هماهنگی از مناطق حفاظت شده مهریز برای آشنایی بیشتر و فرهنگ سازی در حفاظت از گونه ها انجام می شود.
منطقه کالمند بهادران در سال1355به دلیل تخم گذاری پرنده با ارزش و کمیاب هوبره و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب جهت ادامه حیات گونه های ارزشمند جانوری و گیاهی مختلف از جمله آهو و زاغ بور به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد.
این منطقه از اول خرداد ماه سال 1370با تصویب شورای عالی محیط زیست بصورت رسمی در زمره مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد.
این منطقه در حد فاصل 54درجه و 20دقیقه تا 55درجه و 15دقیقه طول جفرافیایی و 31درجه و 5دقیقه تا 31درجه و 35دقیقه عرض جفرافیایی قرار دارد.
کالمند در 20کیلومتری شهر مهریز و 50کیلومتری یزد مرکز استان و بهادران در 85کیلومتری بزد قرار گرفته است.
وسعت این منطقه حدود 230هزار هکتار برآورد شده که بیش از نیمی از مساحت آن را نقاط دشتی و مابقی را ارتفاعات صعب العبور، کوهپایه ها و تپه ماهورها تشکیل داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار