مدیر گروه پژوهشی تصفیه آب و بازیافت پساب:
تابناک: مدیر گروه پژوهشی تصفیه آب و بازیافت پساب دانشگاه اصفهان گفت: سالانه دومیلیارد متر مکعب پساب صنعتی اصفهان وارد آب شده و سبب آلودگی آب در استان می‌شود.
کد خبر: ۶۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 14 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی دهنوی ظهر دوشنبه در نخستین نشست خبری همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت، چالش ها و راهکارها اظهار داشت: امروزه علاوه بر بحران کمی آب به بحران کیفی آب نیز دچار شدیم.

وی بیان داشت: بحران آب در استان اصفهان یک مسئله جدی است به طوری که اخیرا وزارت نیرو اعلام کرده ۵۰۰ شهر از نظر آب شرب وارد خط قرمز شده است که با توجه به اینکه اولویت اول با شرب است و در مرحله دوم به صنعت و کشاورزی تخصیص می یابد وقتی اذعان شود وارد خط قرمز شدیم یعنی وضعیتی بدتر از آن را در صنعت و کشاورزی خواهیم داشت.

مدیر گروه پژوهشی تصفیه آب و بازیافت پساب دانشگاه اصفهان اعلام کرد: امروز که با فاجعه بحران آب مواجه ایم نباید به دنبال مقصر بگردیم که با این اقدام تنها صورت مسئله را پاک کردیم هرچند در این سالها وقتی این مسئله مطرح می‌شد تنها بدنبال مقصران آن می گشتند.

وی اعلام کرد: با برگزاری همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت، چالش ها و راهکارها بدنبال تغییر روش هستیم تا الگویی را طراحی کنیم که در میان مدت و بلندمدت به آن دست یابیم چراکه در کوتاه مدت هیچ اقدامی نمی توان انجام داد.

دهنوی با اعلام اینکه در شأن دانشگاه نیست که سمت و سوی همایش را به جهتی ببرد که بخواهد بدنبال مقصران بحران آب بگردد، گفت: ۳ فعالیت عمده باید در سه حوزه صنعت ،کشاورزی و شرب انجام داد تا با تغییر رویکرد و نگاه به این سه بخش اقدامی نجات بخش از بحران انجام داد.

وی یادآور شد: بهینه سازی در مصرف آب برای صنایع مهمتر از بخش کشاورزی است چراکه در صنعت با پساب نقطه ای مواجهیم و بازیافت و استفاده مجدد از پساب در این صنایع نتیجه بخش تر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار