سید نعمت اله حقیقی؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار معدن24 با بیان این مطلب گفت: این استان با 392 معدن دارای پروانه بهره برداری و 180 فقره گواهی کشف موجود از نظر اشتغال در بخش معدن رتبه ششم را در کشور دارد.
کد خبر: ۶۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 14 July 2015

وی در ادامه افزود: استان خراسان جنوبی با توجه به دارا بودن ذخایر غنی زغال سنگ حرارتی و کک شو به ویژه در منطقه طبس با بیش از 80 درصد ذخایر کشف شده زغال سنگ و 70 درصد استخراج زغال سنگ کشور یکی از استان های برخوردار از نظر زغال سنگ است که در سال گذشته و جاری توجه جدی درخصوص ایجاد صنایع پایین دستی همانند احداث کارخانه های زغال شویی و کک سازی شده است.
حقیقی خاطر نشان کرد: بیش از 230 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بهره برداری از معادن زغال سنگ و کک سازی طبس و 330 نفر اشتغال مستقیم نمونه بارزی از ظرفیت های معدنی این استان است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به وجود بیش از 90معدن سنگ تزیینی و 80 میلیون تن ذخیره قطعی انواع سنگ های گرانیتی و مرمریتی و تراورتن گفت: وجود ذخایر سنگ های تزیینی و ساختمانی این استان را در سطح کشور بارز ساخته ولیکن به دلیل دارا نبودن بازار مصرف در سال جاری و گذشته عمده این معادن دچار مشکل جدی در عرصه رقابت شده اند.
وی تصریح کرد: وجود ذخایر سنگ های تزیینی و خاک های صنعتی در استان خراسان جنوبی سبب شده تا منابع معدنی نقش موثری در توسعه اقتصادی استان داشته باشند.
حقیقی با تاکید بر صدور 111 فقره گواهی کشف با ذخیره قطعی 380 میلیون تنی در استان گفت: از لحاظ تعداد گواهی کشف صادره و ذخیره قطعی اکتشاف رتبه نخست را در کشور در سال گذشته به خود اختصاص داده و یک پنجم کل ذخایر معدنی کشف شده کشور متعلق به این استان است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در خاتمه افزود: با توجه به پتانسیل های معدنی استان مسئولین باید توجه ویژه به بخش معدن این استان داشته باشند و با ایجاد زیرساخت های لازم و احداث صنایع معدنی زمینه شکوفایی و ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه را فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار