معاون استاندار یزد تأکید کرد:
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد بر بهره مندي از ظرفيت‌هاي بومي در طرح‌های عمراني و رسيدگي به مشكلات مسكن مهر شهرستان‌هاي اشكذر و ابركوه تاكيد كرد و گفت: ورود شوراي فني استان به مسئله مديريت مصرف آب در طرح‌های عمراني و توليد مصالح ساختماني ضروری است.
کد خبر: ۶۲۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ 27 June 2018

«محسن صادقیان» در جلسه شورای فنی استان با بیان این‌که اعتبارات زيادي در یزد براي حوزه عمراني هزينه مي‌شود،‌ اظهار کرد: برنامه‌ریزی و بخش بندي اثرگذار یکی از ضرورت‌های اجرایی برای مدیریت هزینه‌های حوزه عمرانی استان یزد است.

وی افزود: تفكيك و خُرد شدن اعتبارات در طرح‌های مختلف تا تحقق نتيجه، هدررفت زمان زيادي را به همراه دارد .

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار یزد، گفت : در برنامه‌هاي عمراني تنها نگاه به اعتبارات دولتي نمي‌تواند راهگشا باشد و ضروري است دستگاه‌هاي اجرايي به صورت جدي براي جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي نيز زمينه سازي و اقدام کنند.

صادقيان ايجاد اشتغال و رونق بازار را يكي از اولويت‌هاي مهم استان يزد دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفيت‌هاي بومي، پيمانكاران و مشاوران توانمند استاني نيازمند شناخت و توجه بيشتر است و از سوي ديگر پيمانكاران و مشاوران نيز بايد ارتقاي سطح كيفي و تخصصي فعاليت هاي خود را همواره مد نظر قرار دهند .

این مقام مسئول در ادامه برخورد خوب و شايسته با ارباب رجوع و تقويت رضايت عمومي مردم را از دیگر ضرورت‌هاي اجرایی در پيشبرد اهداف حوزه عمراني به ويژه شوراي فني عنوان کرد و افزود: نیاز است که مسائل كلان و مورد نياز استان در شورای فنی طرح و برمبناي نظرات و گزارش هاي كارشناسي نسبت به آن تصميم گيري شود .

معاون استانداریزد خاطرنشان كرد: شوراي فني استان به مسئله مديريت مصرف آب در ساخت و ساز طرح‌ها و توليد مصالح ساختماني وارد شود و از فعاليت‌هاي اين عرصه نيز گزارش‌هايي تهيه و علاوه بر شناسايي موارد مورد نياز به تغيير، نمونه‌هاي موفق در اين زمينه معرفي شوند و مورد تقدير قرار گيرند .

وی با اشاره به اهميت شفافيت و رسيدن به اطلاعات دقيق از وضعيت و عملكرد قراردادهاي پيماني و مشاوره‌اي در استان، گفت: با محوريت شوراي فني گزارشي نسبت به اين موضوع براي تفكيك جنبه‌هاي مختلف از جمله سطح عملكرد مشاوران و پيمانكاران بومي تهيه و تحليل شود و مبناي فعاليت‌هاي پيش رو قرار گيرد .

صادقیان در پایان تصریح کرد: اولويت و باور قوي نسبت به بهره‌مندي از توانمندي هاي بومي در پيشبرد طرح‌های عمراني در استان وجود دارد اما نمي توان طرح‌هاي كلان را منتظر آزمون و خطا نگه داشت، پس جذب هر نوع توانمندي داخلي و خارجي در سرعت، كيفيت و رسيدن به نتيجه مطلوب ضرورت دارد .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار