معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:هیچ شرکتی حق انبار دارو برای افزایش قیمت را ندارد و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.
کد خبر: ۶۲۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 28 June 2018

به گزارش تابناک ،دکتر قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اولین جلسه ستاد توزیع داروی استان که صبح امروز چهارشنبه ۶ تیر ماه با حضور مدیران و مسئولین فنی ۴۰ شرکت توزیع دارو ، مدیران سازمان‌ های بیمه‌گر و مدیران معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد گفت: وی افزود: جهت اطمینان خاطر آحاد مردم و جلوگیری از بروز نگرانی در جامعه در حوزه دارو با توجه به اهمیت آن در تمامی شرایط ؛ داروها با هدف گذاری و هماهنگی کامل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توزیع خواهند شد.

دکتر محمدی اظهار داشت: با توجه به برخی التهابات کنونی موجود در بازار باید با همکاری و هماهنگی بین معاونت غذا و دارو ، شرکت های توزیع دارو و سازمان‌ های بیمه‌گر سعی شود که تاثیرات سوء آن متوجه مردم نشود.

معاونت غذا و دارو دانشگاه در ادامه ابراز داشت: با توجه به برخی فشارهای مالی اخیر که بر متولیان این صنف وارد آمده است از سازمان های بیمه گر تقاضا داریم که پرداخت های دارویی را در اولویت قرار داده و هزینه‌های دارویی را سریعتر به داروخانه ها پرداخت نمایند تا داروخانه‌ها نیز بتوانند از عهده پرداخت به موقع مطالبات شرکتها برآیند.

وی یادآور شد: یکی از چالش‌هایی که در حوزه دارو با آن مواجه هستیم توزیع دارو در خارج از شبکه رسمی توزیع توسط برخی از شرکت ها است ؛ یعنی دارو در مکان های غیر از داروخانه عرضه می‌شود که هم تخلف است و هم سلامت مردم را به مخاطره می اندازد.

دکتر قباد محمدی تصریح کرد: برای جلوگیری از تخلفات ویزیتورها و مواردی که در صدور فاکتور مشاهده می شود ، طبق برنامه طرح ‌ریزی شده ، هر شرکت باید برای تامین نیروی انسانی خود از قبیل مسئول فنی و ویزیتور با معاونت غذا و دارو هماهنگی لازم را به عمل آورد.

وی افزود: کاستن مشکلات مدیریتی در شرکت های توزیع دارو ضرورت داشته و در این راستا نرم افزاری در حال تهیه است که به سیستم شرکت‌های توزیع متصل شده و می‌تواند به مدیریت و نظارت بهینه بر شرکت ها کمک کند ، در این نرم افزار نظارت دقیق بر موجودی انبارها و نظارت بر ورود و خروج دارو از شرکت را هم برای مدیر شرکت و هم برای معاونت غذا و دارو میسر می سازد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار