سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی از برگزاری کلاس آموزشی تب کریمه کنگو برای روستای گوگرد این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 28 June 2018

به گزاش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه؛ دکتر اشکان مرادی دراین ارتباط، گفت: با شروع فصل گرما و افزایش رطوبت نسبی هوا شرایط برای تزاید و تکثیر حشرات و کنه‌ها که از عوامل اصلی انتقال بیماری تب کریمه کنگو هستند، فراهم می‌شود.

وی افزود: برای پیشگیری و مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو کلاس‌های آموزشی متعددی برای دامداران و مردم روستا‌های شهرستان برگزار شده که در این کلاس‌ها بیش از ۷۶۰ نفر شرکت کرده اند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی به تشریح نکاتی در ارتباط با راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو پرداخت.

دکتر مرادی در این سخنرانی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی از مردم خواست تا حد امکان به دام نزدیک نشوند و از دامداران نیز خواست در تماس با دام نکات بهداشت فردی (دستکش، چکمه، لباس مناسب و ..) را رعایت نمایند.

بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از مهمترین بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان است و در حالیکه بر روی دام هیچ علایم و اثری ندارد، اما برای انسان بسیار خطرناک است.

عامل انتقال این بیماری، کنه است که با گزش حیوانات وحشی، دام‌های اهلی و حتی انسان را مبتلا می‌کند در حالی که این بیماری تلفات و یا علائم خاصی در دام ایجاد نمی‌کند.

راه انتقال این بیماری از طریق تماس با گوشت و ترشحات دام آلوده است که تب ناگهانی، بدن درد، کوفتگی، ضعف، سردرد، درد شدید عضلات، بی اشتهایی، استفراغ، گلودرد، دل درد، تغییرات خلقی مانند بی قراری و افسردگی از علایم آن در انسان است و خونریزی در ناحیه سینه و ران نیز از علامت ویژه این بیماری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار