مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: باید نوع نگاه خود را به مصرف آب تغییر دهیم.
کد خبر: ۶۲۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 28 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علیرضا تخت‌شاهی به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب ( اول تا هفتم تیر)  کرمانشاه را از جمله استان‌های پرمصرف آب دانست و گفت: متوسط مصرف آب در کرمانشاه از بسیاری استان‌ها دیگر بالاتر است.

وی میانگین مصرف آب در استان کرمانشاه را بین 140 تا 145 لیتر در شبانه‌روز اعلام کرد که در فصل گرما و در ایام پیک مصرف به بیش از 200 لیتر در شبانه‌روز می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هر مشترک بخش خانگی در شهر کرمانشاه 682 لیتر و در استان 637 لیتر در شبانه‌روز آب مصرف می‌کند که این عدد نشان می‌دهد مصرف در شهر کرمانشاه نیز بالا است.

تخت‌شاهی از افزایش نزدیک به هشت درصدی مصرف آب در استان طی پنج سال اخیر خبر داد و عنوان کرد: سال 91 میزان مصرف آب در استان 86.6 میلیون مترمکعب بوده که از این میزان 72.8 میلیون مترمکعب مربوط به مصرف بخش خانگی و 13.8 میلیون مترمکعب آن در بخش غیرخانگی بوده است.

وی یادآوری کرد: این عدد در سال گذشته 93.7 میلیون مترمکعب بود که 77.7 میلیون مترمکعب آن در بخش خانگی و 16 میلیون مترمکعب آن در بخش غیرخانگی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری افزایش مصرف چند سال اخیر را هم مربوط به افزایش جمعیت و هم مربوط به تغییر الگوی مصرف مردم دانست.

تخت‌شاهی یکی از دلایل بالا بودن مصرف آب را قیمت ارزان آن دانست و عنوان کرد: در شرایطی که قیمت واقعی هر مترمکعب آب شرب حدود 800 تومان است، برای مشترکین خانگی مترمکعبی حدود 289 تومان محاسبه می‌شود که رقم بسیار پایینی است.

وی از فرهنگ نادرست مصرف آب نیز یاد کرد و افزود: متاسفانه برخی از مردم هنوز بر این عقیده هستند که آب مصرف می‌کنیم و پول آن را پرداخت می‌کنیم که این فرهنگ منسوخ باید کنار گذاشته شود.

به گفته این مسئول، در شرایط کنونی بحران آب که در پیش داریم دیگر این تصورهای غلط باید کنار گذشته شود و دید مردم نسبت به مصرف آب تغییر کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه بر لزوم تغییر نگاه مردم به موضوع آب تاکید کرد و یادآور شد: اگر هر ایرانی فقط روزی یک لیوان در مصرف آب صرفه‌جویی کند، میلیون‌ها مترمکعب آب حفظ خواهد شد.

تخت‌شاهی از راهکارهای ساده صرفه‌جویی در مصرف آب هم یاد کرد و گفت: افراد باید هنگام استحمام، مسواک زدن، شست و شوی ظرف و ... شیر آب را بسته نگه دارند و فقط در زمان نیاز باز کنند.

وی اظهار کرد: به علاوه مصرف آب شرب در مراکزی مانند قالیشویی و کارواش‌ها باید محدود شود و دیگر از آب شرب هم برای آبیاری فضای سبز استفاده نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گفت: اگر مردم همکاری نکنند حتما در فصل تابستان پیش رو در کرمانشاه با قطعی و افت فشار مواجه خواهیم شد، اما اگر همکاری لازم صورت گیرد تابستان را بدون مشکل خاصی پشت سر خواهیم گذاشت.


* کد م

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار