دبیر هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان گفت: کرمانشاه از سکانداران ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در کشور است.
کد خبر: ۶۲۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 01 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حبیب سفالیان زاده به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، با بیان اینکه فرهنگ و منش پهلوانی از دیرباز با رگ و پی مردمکرمانشاه عجین شده، اظهارکرد: این موضوع باعث شده تا از گذشته تاکنون مردم ایران، کرمانشاهیان را با منش پهلوانی بشناسند.

وی با اشاره به اینکه مردم این استان از گذشته به ورزش زورخانه‌ای اهمیت داده و بر لزوم رعایت آداب پهلوانی در رفتار خود تاکید داشته اند، ادامه داد: قرارگیری کرمانشاه بر سرراه ابریشم و عتبات عالیات و مهمانوازی پهلوانان کرمانشاهی از مسافران باعث شد که این فرهنگ و آداب مردم استان در ایران شهره شود.

دبیر هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان تاکید کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ورزشی از بطن مردم است، از این رو در دل و جان مردم قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: باتوجه به اهمیت روز افزونی که ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای طی سال‌های گذشته کسب کرده و ثبت جهانی شد، در استان کرمانشاه نیز شاهد رشد و احیاء چشمگیراین ورزش بوده ایم.

سفالیان زاده با اشاره به فعالیت ۱۳ زورخانه فعال رسمی در سطح شهر کرمانشاه، گفت: علاوه براین در سطح پنج شهرستان استان شامل شهرستان‌های کنگاور، هرسین، سنقروکلیایی، قصرشیرین و اسلام آباد غرب نیز این رشته فعال است.

وی به دستورالعمل فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای مبنی بر ساماندهی و تهیه بانک اطلاعاتی ورزشکاران این رشته در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: از یک ماه پیش کار ثبت نامسیستمی ورزشکاران کرمانشاهی این رشته را در سامانه طراحی شده فدراسیون آغاز کرده ایم که تاکنون نیز ۴۰۰ ورزشکار پهلوانی و زورخانه‌ای استان در آن ثبت نام شده اند.

دبیر هیات پهلوانی و زورخانه‌ای با بیان اینکه کارثبت نام سیستمی ورزشکاران ادامه خواهد داشت، افزود: پس از اتمام ثبت نام ورزشکاران، فدراسیون اقدام به رتبه بندی آنان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۵ رتبه هیات پهلوانی و زورخانه‌ای کرمانشاه در بین هیات‌های کشور ۲۰ یا ۱۹ بود که از سال گذشته با برنامه ریزی‌های مختلف، برگزاریمسابفات، اعزام ورزشکاران و برپایی کلاس‌های آموزشی جایگاه چهارم را کسب کردیم.

سفالیان زاده با یادآوری اینکه ابتدای امسال چند ورزشکار این رشته از کرمانشاه به اردوی تیم ملی دعوت شدند، گفت: طبق برنامه شهریور میزبان مسابقات بزرگسالان ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی هستیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار