مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد:
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی نظیر فضای مجازی ،اعتیاد، طلاق، فرار از خانه طرح هر محله یک خانواده اجرا می شود.
کد خبر: ۶۲۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 03 July 2018

به گزارش «تابناک یزد»، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: تعداد 810 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان یزد وجود دارد که این کانون‌ها ظرفیت خوبی را پیش روی اجرای برنامه ‌های متعدد فرهنگی و هنری قرارداده‌ اند.

حجت الاسلام مصطفی گرجی افزود: کانون‌های مساجد در ۱۸ اسفند سال ۷۱ تشکیل‌شده ‌اند تا مساجد را از تک ‌بعدی بودن نجات دهد و بازوی فرهنگی و هنری مساجد باشد تا زمینه جذب بیشتر افراد را به مسجد نیز هم کنند و هم اکنون قریب به یک ربع قرن از تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌گذرد و در این مدت فعالیت‌های خوبی اجراشده است.

گرجی تأکید کرد: وجود ۸۱۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان یزد ازلحاظ کمی آمار بسیار خوبی است اما باید در بُعد کیفی نیز باید برنامه‌هایی را در نظر گرفت تا بتوان از این ظرفیت عظیم عملکرد بهتری را هم انتظار داشت.

وی تأکید کرد: امروز با مخاطبانی مواجه هستیم که سر سفره فضای مجازی نشسته‌اند و در این فضا تأثیرپذیری دارند پس باید محتوایی را ارائه کنیم که متناسب با نیاز روز مخاطب باشد برای این منظور یک تیم قدرتمند تولید محتوا را شکل داده‌ایم تا از فضای گذشته کانون مساجد که به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌شد فاصله بگیریم.

مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌های متعددی در دستور دبیرخانه کانون مساجد استان یزد قرار دارد که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح کاروان دانایی، برگزاری کارگاه‌های هنری مختلف و ... اشاره کرد.

گرجی ادامه داد: اکنون در حال تدوین مباحث آموزشی هستیم که کانون مساجد استان یزد را به یک برند تبدیل کنیم و برای اقدام به دنبال کادر سازی هستیم تا بتوانیم با کار دقیق و تشکیلاتی در راستای اهداف دبیرخانه کانون مساجد حرکت کنیم.

این مسئول بیان داشت: باید با ارائه محتوای جذاب و استفاده از معلمان خوش‌ذوق آموزش‌های خود را به جامعه ارائه کرد و هنر ما به این است که جذابیت ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: تلاش داریم با تشکیل جمعی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی تیم محتوا سازی خود را تقویت کنیم و با این اقدام بتوانیم محتوای مفید و مؤثر و البته جذاب را به مخاطبان خود ارائه دهیم.

مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد ادامه داد: همچنین در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی طرح هر محله یک خانواده را دنبال می‌کنیم و در این طرح آسیب‌های اجتماعی نظیر فضای مجازی ،اعتیاد، طلاق، فرار از خانه و غیره از سوی کارشناسان ما موردبررسی قرارگرفته و آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در پایان گفت: دلیل تشکیل نهادهایی چون کانون مساجد بدون شک تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری است که امیدواریم با تعامل همه مردم و مسئولان بتوانیم به این هدف کلی برسیم.

 
//خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار