معاون شهردار قم گفت: با فرهنگ‌سازی‌های انجام‌شده تفکیک زباله از مبدأ از هفت تن در سال‌های گذشته به بیش از ۷۰ تن در روز رسیده است.
کد خبر: ۶۲۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷ 04 July 2018

به گزارش تابناک قم، محسن رنجبر در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تلاش در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های مهم برنامه‌های شهرداری قم است.

وی با اشاره به افق سال 1400 شهرداری قم و مشکلات اقتصادی پیش روی شهرداری افزود: در افق سال 1400 شهر قم برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تحقق پیش‌بینی‌های انجام‌نشده بر محور اقتصاد مقاومتی بوده است.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری قم با اشاره به نقش پررنگ بخش خصوصی در افزایش درآمدهای شهرداری گفت: در 10 سال گذشته شاهد افزایش و رشد 3 هزار درصدی در درآمدهای شهرداری بوده‌ایم که مشارکت بخش خصوصی در انجام پروژه‌های مختلف عمرانی و تعامل مناسب شهرداری نقش ویژه‌ای در این زمینه ایفا کرده‌اند.

رنجبر با تأکید بر تحقق بیش از 85 درصدی بودجه شهرداری قم در سال 96 عنوان کرد: در سال 96 درمجموع 2 هزار و 200 میلیون تومان بودجه برای شهرداری در نظر گرفته‌شده بود که برای اهداف یازده‌گانه در نظر گرفته‌شده بیش از هزار و 800 میلیون تومان هزینه شد.

وی سرمایه‌گذاری در مناطق محروم را یکی از سیاست‌های شهرداری قم در سال 96 دانست و تصریح کرد: در سال 96 پروژه‌های مختلفی در مناطق محروم شهر قم اجرا شد، در سال گذشته درمجموع برای 866 مورد ردیف بودجه تعریف‌شده بود.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری قم ادامه داد: تملک و افزایش بیش از 53 هزار مترمربع فضای سبز شهری به همراه توسعه یک‌میلیون مترمربع از سرانه‌های فضای سبز جنگلی از مهم‌ترین توفیقات شهرداری قم در سال 96 بود.

وی با تأکید بر توسعه و افزایش نسبی سرانه‌های تفرجگاهی شهر قم در سال 96 عنوان کرد: در سال گذشته درمجموع سرانه‌های تفرجگاهی شهر قم به میزان 68 هزار مترمربع افزایش پیدا کرد.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری قم با بیان افزایش شبکه معابر شهر قم بیان کرد: سرانه شبکه معابر اصلی و فرعی شهر قم در سال 96 به میزان هفت‌دهم مترمربع بیشتر شده است، همچنین سرانه پیاده‌رو در شهر قم نیز 9 صدم درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

رنجبر با تأکید برافزایش قابل‌توجه هزینه‌های عمرانی شهر قم در سال‌های گذشته ابراز کرد: هزینه عمرانی شهر قم در سال‌های گذشته کمتر از 400 میلیارد تومان بوده که این رقم در سال 96 به بیش از 900 میلیارد تومان افزایش پیداکرده است، در سال گذشته از بودجه هزار و 400 میلیارد تومانی در نظر گرفته‌شده در بخش عمران شهری قم 80 درصد تحقق بودجه‌ای رخ‌داده است.

وی با تأکید بر برخی شاخصه‌های بودجه سال 97 شهرداری قم عنوان کرد: بودجه سال 97 شهرداری قم بر مبنای عملکرد بسته‌شده است، درصد بودجه جاری شهرداری قم در سال جاری کاهش و بر حجم بودجه‌های عمرانی شهرداری قم افزوده‌شده است.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری قم گفت: کمبود آب یکی از مشکلات شهرداری قم در پیشبرد پروژه‌ها و طرح‌های دیگر است، بافرهنگ سازی‌های انجام‌شده تفکیک زباله از مبدأ از هفت تن در سال‌های گذشته به بیش از 70 تن در روز رسیده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار