کد خبر: ۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸ 20 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه ،رضا عباسی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان در گفت و گوی خبری گفت: لوح شهروند افتخاری از سوی اعضای شورای شهر و شهردار بوکان به بیژن کامکار اهداء شد .

در این مراسم که با حضور نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، یک تابلو نقاشی ازحسن زیرک هنرمند فقید بوکان توسط هیمن قهرمانی نقاش برجسته بوکانی و نیز عکس پرتره بیژن کامکار توسط لقمان رحیمی یکی از عکاسان این شهرستان به وی اهداء شد. همچنین بیژن کامکار از طرف شهروندان و هنرمندان بوکان مورد تجلیل قرار گرفت.

بیژن کامکار با همراهی گروه نوای بامداد کنسرتی را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 28 و 29 بهمن ماه سال جاری در سالن سیمرغ بوکان برگزار کردند.که قسمتی از درآمد حاصل از برگزاری این کنسرت صرف امور خیریه و برای کودکان سرطانی شهرستان بوکان هزینه می شود.

بیژن کامکار متولد سال 1328 سنندج در سال 1353 با ساز تخصصی تار وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و در رشته موسیقی تحصیل کرد.

وی جزو بنیانگذاران گروه های شیدا و عارف می باشد و در کنسرتها و آثار متعدد به عنوان نوازنده و بعضاً خواننده این گروه ها حضور داشته است و در نواختن رباب که یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین سازهای سنتی ایران است مهارت دارد و علاوه بر آن در نواختن دف، تنبک، قیچک و تار بسیار تواناست .

بیژن کامکار در برنامه های متعددی شرکت جسته و به همراه گروه شیدا و عارف در کنار خوانندگان والامقامی چون شهرام ناظری و محمدرضا شجریان در معرفی هنر اصیل موسیقی ایران و اشاعه آن سهم بسزائی داشته است.

وی علاوه بر نوازندگی، تجربه خوانندگی هم دارد و در این زمینه آثار بسیاری چون کجائید ای شهیدان خدائی، به یاد حافظ، بامداد، آوای باران، افسانه تنبور، مستان سلامت می کنند، سایه روشن مهتاب، شباهنگام، دف و نی به سبک سنتی و در زمینه موسیقی کردی آثاری چون کانی سپی، ئاگری زیندو، گل نیشان، گلاریژان، سیوی سور و زردی خزان را ارائه داده است.

بیژن کامکار تنها کسی است که پس از سالها مهجور بودن ساز عرفانی دف که هم به دلیل ناشناخته بودن ظرفیت های وسیع صوتی این ساز و هم به دلیل نبودن نوازنده زبده، استفاده چندانی نداشته بود با مهارت و تکنیک فوق العاده وی در نواختن این ساز، دف جایگاه واقعی خود را در موسیقی سنتی بدست آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار